Show simple item record

dc.contributor.advisorVural, İzlem
dc.contributor.authorAkpinar, Seda
dc.date.accessioned2020-12-28T14:15:42Z
dc.date.available2020-12-28T14:15:42Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331645
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, kadın reality programlarının izlenme nedenlerinin kullanım ve doyumlar yaklaşımı çerçevesinde değerlendirmesi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, örneklemini Eskişehir'in nüfus sayısının en yüksek olduğu 10 mahallesinin oluşturduğu bir anket çalışması uygulanmıştır. İzleyiciler ile görüşmeler sonunda yapılan anketten elde edilen veriler eğitim, ekonomik durum ve medeni hal gibi değişkenler doğrultusunda incelenmiş, Kullanım ve Doyumlar Yaklaşımı'nın yargılarını kullanarak, kadınların kadın reality programlarını izleme nedenleri araştırılmıştır. Bu araştırma için, tarama modelinden ve anket yönteminden yararlanılmıştır.Özellikle son yıllarda sabah ve gündüz kuşaklarında yer alan kadın programlarının, büyük bir kitle tarafından izlenmekte olduğu görülmektedir. Bu programların hedef kitlesini kadınların oluşturduğu düşünülmektedir. Kimi kadın programlarında realitenin; diğer bir deyişle, gerçek yaşamdan alıntıların da gözler önüne serildiği farkedilmektedir. Kullanılan teknik çerçevesinde stüdyo seyircilerinin de programa katıldığı, konukların yaşamından gerçek kesitlerin ele alındığı, duyguların aynı ortamda ifade edildiği bu programlar, araştırma içerisinde ?kadın reality programı? olarak tanımlanmaktadır. Basın gündeminde birtakım eleştirilerle yer alan bu tür programların izlerkitlesi üzerinde bir değerlendirme yapılmıştır.Yapılan araştırma sonucu, araştırmanın evreninde yer alan kadınların büyük bir çoğunluğunun kadın reality programlarını izlediği ve bu programlara bağımlı olduklarını belirtirlerken, izledikleri bu programların hoşlarına gittiğini ifade etmektedirler. Kadın reality programlarının, kullanım öğeleri arasında yer alan, boş vakitleri geçirmek, oyalanmak, merak duygularının tatmini, günlük yaşamın baskılarından kurtulmak ve deneyimleri paylaşmak için izlendiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis research?s main aim is, to analiysis of the reasons of whatching women reality programmes with respect to uses and gratifications theory. For this research, a quastionnaire was applied by the women who wathces women reality programmes; this quastionnaire was applied in the most crowed 10 parishes of Eskişehir with 400 women. After these interviews, audiences? education, economic and civil status, etc were examined by handling uses and gratifications theory and researced that why the women watch reality programmes. For this research, scanning model and quastionnaire method were used.Recently it is pointed to most of the women watch these kinds of programmes. It is thought that, the target groups of these programmes are women. It is noticed that some of these kinds of programmes take their subjects from real life. In these search, these kinds of programmes called that ?women reality programmes? which contains real life, real emotions and real person. This search was made with the audiences of these kinds of programmes.The results of research shows that most of the women watch women reality programmes, they feel addicted to these programmes and they like these kinds of programmes.They pointed that they watch these kinds of programmes because they spend their spaire times, wasting times, to satisfaction of wondering feelings, to avoid of daily life pressure and to share experiences in this research. These metters are parts of the theory of uses and gratifications.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleKadın reality programlarının izlenme nedenlerinin kullanım ve doyumlar yaklaşımı çerçevesinde değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the reasons of watching women reality programmes with respect to uses and gratifications theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBasın ve Yayın Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid307618
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220912
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess