Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkan, Bedia Yelda
dc.contributor.authorŞenel, Zeliha
dc.date.accessioned2020-12-28T14:14:31Z
dc.date.available2020-12-28T14:14:31Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331509
dc.description.abstractİkonaklast dönem, Bizans tarihinin dönüm noktalarından biridir. Bu dönemdensonra Bizans sanatı denetim altına alınır. Kilise dekorasyonlarındaki sahnelerve tasvirler, katı ikonografik kurallarla belirlenir. Hıristiyanlığa aykırı tasvirlerinyapılacağı endişesi, yaratıcılığı ve farklılığı engeller. Onbirinci yüzyılınortalarından itibaren, Bizans?ta görülen entellektüel canlanma ve neoplatoncufikir hareketleri tasvirlerle ilgili endişeleri giderir. Mikhael Psellos gibidüşünürlerin İmparatorluk yönetimiyle yakın ilişkiler kurmaları ve bu şekildeKilise?ye neoplatoncu düşüncenin girişi, Bizans sanatında da bir dönüm noktasıolarak görülebilir. Sanatın seyrinde değişiklik yaratan diğer bir olay da,I.Aleksios döneminde, imge karşıtı Hıristiyan akımların İmparatorluk yönetiminideğiştirecek güce eriştiğinin anlaşılmasıdır. Bu akımların imgelere karşı olmasıve farklı teolojik yorumları, Komnenos döneminde yapılan Kilisedekorasyonlarına da değişikliğe neden olur. Bütün bu etkilere rağmen,Komnenos ailesinin iktidarda olduğu yıllar (1081-1185), sanatta yaratıcılığın vedoğallığın ön planda olduğu bir dönemdir. Bu tez çalışmasında Komnenosdönemi sanatında değişime neden olan toplumsal, siyasal ve teolojik unsurlar,tarihsel süreç içinde incelenmiştir.
dc.description.abstractIconaclast era is one of the most important periods in Byzantine history. Afterthis period, Byzantine art is constrained by rigid rules. Figures and pictures inchurch decorations are performed within strict iconographic schemes.Intellectual movements in the middle of eleventh century and revival ofneoplatonist ideas prevent religious concerns about icons. Effects ofphilosophers, such as Michael Psellos, on Emperors, and penetration ofneoplatonist ideas into the Church can be seen as turning points in ByzantineArt. Another event that changes the course of art is the diffusion of iconoclastheretic movements in the reign of Alexios I. In order to attack iconoclastic ideasand odd teological interpretations of heretic movements, Orthodox Churchdecoration is altered. Komnenos era (1081-1185) is known by a new artmovement that is signified by creative and natural pictures. In this thesis, social,political and teological events that affect Komnenos art are examined within thecourse of history.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleKomnenos Dönemi toplumsal, siyasal ve dini tartışmaların sanata yansıması
dc.title.alternativeReflection of social, political and teological arguments on Komnenos art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat Tarihi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmByzantine art
dc.subject.ytmIcons
dc.subject.ytmKomnenos Era
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArt trends
dc.subject.ytmChurchs
dc.subject.ytmByzantine Period
dc.subject.ytmArt movements
dc.identifier.yokid367600
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253893
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineSanat Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess