Uzman görüşlerine göre Türkiye`de uzaktan eğitim programlarının akreditasyonu
dc.contributor.advisor | Kurubacak, Gülsün | |
dc.contributor.author | Koçdar, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:13:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:13:12Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331356 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye'de uzaktan yüksek eğitim programlarının akreditasyonuna yönelik bir çerçeve geliştirmektir. Nitel iki evre içeren (NİTEL?NİTEL) araştırma, tek yöntemin kullanıldığı çok evreli ardışık karma model olarak desenlenmiştir. İlk evrede, 28 kişiden oluşan bir uzman panelinin olduğu üç turlu bir Delfi çalışması ile hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. İkinci evrede ise 21 uzmanın yer aldığı bir odak grup görüşmesi ile nitel veriler toplanmıştır. Uzmanların seçiminde her iki evrede de amaçlı örneklem ve kartopu örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Birinci evrede elde edilen nitel veriler betimsel olarak, nicel veriler frekans dağılımları, merkezi eğilim ve yayılma ölçüleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın ikinci evresinde, odak grup görüşmesi ile toplanan nitel veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırmada, kapsamlı bir alanyazın taramasına ve elde edilen bulgulara dayalı olarak yeni açılacak uzaktan eğitim programları için bir ön akreditasyon ve mevcut programlar için akreditasyon yenilemesi sürecini içeren bir çerçeve önerilmiştir. Buna ek olarak, akreditasyon sürecinde kullanılmak üzere yeni açılacak programlar için 35; mevcut programlar için 42 ölçüt geliştirilmiştir. Bunların yanı sıra, yurtdışından uzaktan eğitimle alınan diplomaların denklik süreci için bir çerçeve önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | The main objective of this study is to develop a framework for the accreditation of higher distance education programs in Turkey. The study was designed as a sequential monomethod multistrand mixed model including two strands which were both qualitative (QUAL?QUAL). In the first strand, both quantitative and qualitative data were collected through a three-round Delphi study with an expert panel consisting of 28 experts. In the second strand, qualitative data were collected through a focus group interview with 21 experts. For the selection of experts, purposeful and snowball sampling were used in both strands. In the first strand, qualitative data were analysed descriptively while frequency distribution, measures of central tendency and dispersion were calculated for the quantitative data analysis. In the second strand of the study, qualitative data collected via focus grup interview were analysed by using descriptive analysis method.In the study, based on a comprehensive literature review and the findings from the study, a framework was proposed including an initial accreditation process for new distance education programs and a re-accreditation process for ongoing programs. Moreover, 35 criteria for new programs and 42 criteria for ongoing programs were developed to be used in the accreditation process. In addition to these, a framework was proposed for the recognition process of diplomas received abroad via distance education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Uzman görüşlerine göre Türkiye`de uzaktan eğitim programlarının akreditasyonu | |
dc.title.alternative | Accreditation of distance education programs in Turkey based on expert opinions | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Accreditation | |
dc.subject.ytm | Mixed methods | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Delphi technique | |
dc.identifier.yokid | 419714 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296585 | |
dc.description.pages | 220 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |