Çevrimiçi öğrenmede kişiselleştirmenin öğrenci performansı ve memnuniyet düzeyi ile ilişkisi
dc.contributor.advisor | Yazıcı, Müjgan | |
dc.contributor.author | Süral, İrfan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:12:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:12:45Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331304 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın genel amacı, kişiselleştirilebilir çevrimiçi öğrenme ortamları ile öğrenenlerin bu ortama katılımlarını, ortamı kullanma memnuniyetlerini, ortamın öğrencilerin öğrenmeye ilişkin dersteki performanslarına etkisini belirlemek ve bu ortamlarda harcadıkları zamanı araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda öğrenenlerin kendilerine sunulan çevrimiçi öğrenme ortamlarında görünüm ve içerik sırasını kişiselleştirme tercihleri ile kişiselleştirmeye ilişkin memnuniyet ve performansları belirlenmeye çalışılmıştır.Veri toplama ve veri analizi süreçlerinde hem nicel hem de nitel yöntemler kullanılmış, araştırma karma modelde desenlemiştir. Nicel veriler anket ve içerik çözümlemesi tekniklerinden yararlanılarak, nitel veriler ise odak grup ve derinlemesine görüşme tekniğinden yararlanılarak, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programında öğrenim gören ikinci sınıf 60 öğrenciden toplanmıştır.Sonuç olarak, öğrencilerin yarısından fazlası kişiselleştirme işlemini gerçekleştirmiş olup kızlara göre daha az sayıda erkek daha yüksek sıklıkla ortamının görünümü kişiselleştirmiştir. Genel olarak öğrencilerin kişiselleştirme işleminden memnun kaldıkları, kişiselleştirme işlemini gerçekleştirenlerin bu işlemi gerçekleştirmeyenlere göre performanslarında anlamlı bir fark ortaya çıktığı belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Çevrimiçi Öğrenme, Uzaktan Eğitim, Kişiselleştirme, Memnuniyet, Performans, Öğrenme Yönetim Sistemi | |
dc.description.abstract | The overall aim of this study is to determine the personalizable online learning environments and learner participation to these environments, learner satisfaction in using them, the effect of the environment on learners? course performance in terms of learning and to study the time spent on these environments. With this purpose in mind, we have tried to determine the learners? personalization preferences of content order and appearance in online learning environments offered and personalization related satisfaction and performances.In data collection and analysis processes, both quantitative and qualitative methods were used and the study is designed as mixed model. Qualitative data was collected by using survey and content analysis techniques whereas qualitative data was collected through focus group discussion and in-depth interview techniques. Both quantitative and qualitative data were collected among the 60 second-year students studying at Eskişehir Osmangazi University Faculty of Education Department, Computer and Instructional Technology in Education BA program.In conclusion, more than half of the students have carried out the personalization procedure and females customized the appearance of their environment in a high frequency rate compared to males. The study indicated that in general, learners are satisfied with the personalization procedure and there is a significant difference in performances of students who fulfilled the procedure compared to those who did not.Keywords: Online Learning, Distance Education, Personalization, Satisfaction, Performance, Learning Management System | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çevrimiçi öğrenmede kişiselleştirmenin öğrenci performansı ve memnuniyet düzeyi ile ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship of personalization with learner performance and satisfaction level in online learning | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Personalization | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | User satisfaction | |
dc.subject.ytm | LMS | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Student satisfaction | |
dc.subject.ytm | Learning management systems | |
dc.subject.ytm | Online learning | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 436125 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 312459 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |