Show simple item record

dc.contributor.advisorKumtepe, Alper Tolga
dc.contributor.authorKaba, Aşkin Ulaş
dc.date.accessioned2020-12-28T14:12:38Z
dc.date.available2020-12-28T14:12:38Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331292
dc.description.abstractEğitim kurumlarında laboratuvarlar birçok yönden yetersiz kalmaktadır. İyi yapılandırılmış sanal laboratuvarlar, gelişen bilgisayar teknolojileri sayesinde laboratuvarlarda yaşanan bu sorunların üstesinden gelecek potansiyele sahiptir.Bu araştırmanın amacı uzaktan fen eğitiminde destek materyal olarak kullanılan sanal laboratuvar uygulamaları hakkında öğrenenler ve öğretim elemanlarının tutumlarını incelemektir. Araştırma Yeniliklerin Yayılması ve Yapılandırmacılık kuramlarına dayandırılarak oluşturulmuştur.Bu araştırmada Anadolu Üniversitesi uzaktan Kimya Teknolojileri Ön Lisans Programı'nda kayıtlı öğrenenlerin ve programda görev alan öğretim elemanlarının, sanal laboratuvar uygulamaları hakkındaki tutumları; nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılarak yapılandırılmıştır. Bu çerçevede sanal laboratuvarların öğrenen ve öğretim üyeleri üzerindeki memnuniyet düzeyleri, algılanan üstünlük ve sınırlılıkları ve etkililiği; açımlayıcı durum çalışmasıyla derinlemesine incelenmiştir. Bu amaçla 8 öğrenen ve 2 öğretim elemanı ile odak grup görüşmeleri yapılmış; elde edilen bulgular yorumlanarak sonuçlar ve öneriler detaylı olarak açıklanmıştır.
dc.description.abstractLaboratories in educational institutions are inadequate in many ways. Well-structured virtual laboratories have the potential to overcome these limitations thanks to developing computer technologies.The purpose of this research is to analyze the attitudes of learners and faculty members about virtual laboratories used in online science education. The research is established based on the theories of Diffusion of Innovations and Constructivism.In this research, the attitudes of learners who are enrolled Chemistry Technology Associate Degree Program in Anadolu University at distance and the faculty members who are responsible at the program about virtual laboratories are configured by using qualitative research methods and techniques. In this context, satisfaction of learners and faculty members on virtual laboratories, the perceived advantages and limitations of them are examined in depth with explanatory/descriptive case study. For this purpose, focus group interviews are made with 8 learners and 2 faculty members, the findings and recommendations are described by interpreting the results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUzaktan fen eğitiminde destek materyal olarak sanal laboratuvar uygulamalarının etkililiği
dc.title.alternativeEffectiveness of virtual laboratories as additional material in online science education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUzaktan Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDistance learning
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmDistance instruction
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmVirtual laboratory
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid433357
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid312481
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess