Show simple item record

dc.contributor.advisorBayçu, Sevil
dc.contributor.authorAkdağ, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-28T14:12:32Z
dc.date.available2020-12-28T14:12:32Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331279
dc.description.abstractBu tezin amacı, halkla ilişkilerin gitgide daha fazla rağbet gören alanı spor sponsorluğunun, Beko'nun Basketbol Ligi isim sponsorluğu özelinde, gazetelerde kendisine ne ölçü ve şekillerde yer bulduğuna yönelik sonuçlara ulaşmaktır. Bu amaca uygun olarak Zaman, Hürriyet, Posta gazetelerinden 10 yıllık bir süreç alınarak, her yılda 3 hafta seçilmiş, elde edilen haberlere içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonunda, isim sponsorluğunun, markanın doğrudan ilgili sayfalarında yer alma sayısını arttırdığı gibi diğer haber türlerinde yer alma sayısını ve şeklini de olumlu yönde etkilediği sonucu elde edilmiştir. Ayrıca direkt yapılan sponsorluğun ilgili sayfalarında sponsorun yer alma seviyesi zaman içerisinde artış göstermekle beraber diğer haber türlerine ait sayfalarda markanın anılma seviyesi zaman içerisinde azalmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to reach conclusions about to what degree and in what shapes do sports sponsorship, the public relations discipline that receives more and more attention, takes place in newspapers by studying Beko Basketball League. For this, a 10 year period and 3 weeks per year has chosen from the newspapers Zaman, Hürriyet, Posta; and a content analysis has conducted. At the end of the research its concluded that the naming sponsorship affects the degree and shape of brand mentioning in other kinds of news pages positively, as well as the pages that are directly relevant. Moreover the degree of mentioning the brand in the pages that are directly relevant raises in time, altough in other kinds of news pages the degree of mentioning the brand decreases in time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTürkiye`de Spor Sponsorluğu: Beko`nun Basketbol Ligi Sponsorluğunun Basındaki Yansımalarına Yönelik Bir Araştırma
dc.title.alternativeSport Sponsorshıp In Turkey: A Research Of Medıa Reflectıons Of Beko?s Basketball League Sponsorshıp
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmBasketball
dc.subject.ytmSponsorship
dc.subject.ytmPress
dc.subject.ytmNewspapers
dc.identifier.yokid450832
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320325
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess