Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Sevgi Ayşe
dc.contributor.authorKaya, Feyza
dc.date.accessioned2020-12-28T14:12:16Z
dc.date.available2020-12-28T14:12:16Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331247
dc.description.abstractSanat galerileri sanat eserlerinin alıcı, izleyici ve koleksiyonerler ile buluşmasını sağlayan ve sanat pazarının gelişiminde çok önemli bir role sahip olan aracı işletmelerdir. Türkiye?de faaliyet gösteren ticari sanat galerilerini kapsayan bu araştırma, temel olarak sanat galerilerinin pazarlama etkinliklerini ve pazar odaklılık düzeylerini belirlemeyi ve pazar odaklılığın galeri performansını nasıl etkilediğini ortaya koymayı amaçlamaktadır.Tarama modeli kullanılan araştırmada veriler derinlemesine görüşmeler ve anketler aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye?de faaliyet gösteren sanat galerilerinin özellikleri betimlenmiş, sanat galerilerinin pazar odaklılık düzeyleri ve pazarlama araç ve faaliyetlerinden yararlanma düzey ve biçimleri belirlenmiş ve pazar odaklılık ile performans arasındaki ilişki ortaya konmuştur.Araştırma sonuçları, sanat galerilerinin, pazar odaklılık boyutları içinde en çok ürün odaklı bir anlayışa sahip olmaya önem verdiğini göstermektedir. Galeristler galerilerinin performans düzeyi ile ilgili genel olarak olumlu bir algıya sahiptirler. Araştırma sonuçları sanat galerilerinin, işletmeler tarafından kullanılan pazarlama araç ve faaliyetlerinin birçoğunu benimsediğini ortaya koymaktadır. Araştırmanın sonuçları, pazar odaklılık ile galeri performansı arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bu durum sanat galerilerinin müşteri, sanatçı, ürün, rakipler, araştırma, sanat-işletmecilik işbirliğini içeren pazar odaklılığa önem vermelerinin performansları açısından önemli olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractArt galleries which bring the buyers, audiences and collectors together with the artworks, have an important role in the development of arts market. This study encompassing commercial art galleries operating in Turkey, principally aims to explore the marketing activities and market orientation levels of art galleries and reveal how the market orientation affect gallery performance.In this research survey model was used and data were collected through in-depth interviews and questionnaires. As a result of the research, characteristics of art galleries operating in Turkey were described, market orientation of art galleries and the relationship between market orientation and performance was revealed. The marketing tools and activities used by the galleries were explored.Results of the study revealed that among the marketing orientation dimensions, product orientation is the most accepted one. Gallerists generally have a positive perception on their galleries? performance level. Results of the research reveal that art galleries adopt most of the marketing tools and activities used by the companies. Results of the research show that there is a strong relation between market orientation and gallery performance and indicates the importance of marketing orientation including customer, artist, product, competitor, research art-business coordination orientations in the galleryperformance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSanat ve pazarlama: Türkiye`deki sanat galerilerinde pazar odaklılık ve performans ilişkisi
dc.title.alternativeArt and marketing: The relationship between market orientation and performance of art galleries in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarket-oriented
dc.subject.ytmGalleries
dc.subject.ytmGalleries
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmArtistic works
dc.subject.ytmArt galleries
dc.identifier.yokid10000585
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid331053
dc.description.pages279
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess