Show simple item record

dc.contributor.advisorSerter, Sırrı Serhat
dc.contributor.authorZor, İlker
dc.date.accessioned2020-12-28T14:11:53Z
dc.date.available2020-12-28T14:11:53Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331204
dc.description.abstractSinema ilk olarak kısa filmlerle başlamıştır. Uzun metrajlı filmlerin bir standart haline gelmesi sonucunda kısa film, ticari sinema salonlarının dışında kalmıştır. Sinema endüstrisinin dışında kalan kısa film, sinema sanatının içerisinde ise sürekli var olmuştur. Sayısal teknolojinin sağladığı kolaylıklar sayesinde kısa film yapımı, günümüzde daha önce olmadığı kadar yaygınlaşmış durumdadır. Buna karşılık, yapımı böylesine yaygın olan kısa film alanındaki kuramsal çalışmalar ise son derece sınırlıdır.Bu çalışmanın amacı, uluslararası alanda başarılı bulunan Türk kısa filmlerinde anlatı yapısının oluşumunu incelemektir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle anlatı yapısı kuramı çerçevesinde sinemada anlatı yapısını oluşturan öykü ve söylem bölümleri ile alt başlıkları belirlenerek, ayrıntılı şekilde açıklanmıştır. Daha sonra anlatı yapısı, genel olarak kısa film bağlamında incelenmiştir. Son olarak, örneklemi oluşturan dört kısa filmin anlatı yapısı çözümlemesi aracılığıyla kısa filmde anlatı yapısının oluşumu ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Sinema, Türk kısa filmleri, uzun metrajlı film, sayısal teknoloji, anlatı yapısı, öykü, söylem, film analizi
dc.description.abstractCinema started with short films, which have been kept outside of the movie theaters because of the introduction of feature-length films. Although short films have been kept out of the cinema industry it always remained within film art. Recent developments in digital technology enabled short film making to become widespread. On the contrary, theoretical studies in the field of short films are very limited.The purpose of this research is to analyze the narrative structure of successful Turkish short films. Regarding this purpose firstly, in the context of narrative structure determined the elements of filmic narrative structure and explained in detail. Afterwards the use of these elements within the field of short film has been examined within the general narrative structure of films and the specific structure of short films. Finally, with the narrative structure analysis of the four sample films, constitution of narrative structure in short film has been presented.Keywords: Cinema, Turkish short film, feature-length film, digital technology, narrative structure, story, discourse, film analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleKısa filmde anlatı yapısı: Cannes Film Festivali`nde gösterime girmiş dört Türk filmi üzerine bir çözümleme
dc.title.alternativeNarrative structure in short film: An analysis of four Turkish films screened at the Cannes Film Festival
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmShort film
dc.subject.ytmFestivals
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmFilm
dc.identifier.yokid10006028
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid331071
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess