Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgün, Ebru
dc.contributor.authorBüyükboduk Kandilci, Muradiye
dc.date.accessioned2020-12-28T14:09:26Z
dc.date.available2020-12-28T14:09:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330928
dc.description.abstractYapısalcı eleştiri, yazın sanatının kendine özgü bir sistemi ve bu sistemi düzenleyen kuralları olduğuna inanmaktadır. Bu yüksek lisans tezinde, Adalet Ağaoğlu'nun, `Yüksek Gerilim`, `Sessizliğin İlk Sesi`, `Hadi Gidelim` ve `Hayatı Savunma Biçimleri` adlı öykü kitapları içinde bulunan otuz sekiz öyküsü, bazı temel Yapısalcı ilkeler çerçevesinde incelenmeye çalışılmıştır. Kısa özetlerinin ardından öyküler, eylemsel değişiklikler göz önünde bulundurularak temel kesitlerine ayrılmıştır. A. Greimass'ın düşünceleri esas alınarak, kesitlerdeki eyleyenler, başkahramanın bakış açısına göre şemalaştırılmıştır. Bu şekilde, anlatı eyleyenlerinin birbiriyle ilişkileri ve anlatı içindeki işlevleri değerlendirilmiş; derin yapı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Ayrıca, anlatının uzamsal ve zamansal yapısı üstünde durularak, zaman ve uzamın anlatıdaki işlevleri açıklanmaya çalışılmıştır. Ortaya çıkan genel görünüm ise sonuç bölümünde değerlendirilmiştir.İncelemenin Adalet Ağaoğlu öykülerine yeni bir bakış kazandıracağı umulmaktadır. Ayrıca Yapısalcı alandaki yeterli olmayan çalışmalara bir katkı sağlaması hedeflenmiştir.Anahtar Sözcükler: Adalet Ağaoğlu, Yapısalcılık, Kesitleme, Eyleyenler.
dc.description.abstractStructural criticism believes that literature has its own system and there are rules which organize it. In this master thesis, thirty eight stories from the story books named `Yüksek Gerilim` (High Voltage), `Sessizliğin İlk Sesi` (First Voice of the Silence), `Hadi Gidelim` (Let's go) and `Hayatı Savunma Biçimleri` (Life Defense Style ) written by Adalet Ağaoğlu were studied using the structuralist theory. After a short summary, the stories were divided into basis cross-sections keeping an eye on the actional changes. On the basis of A. Greimass's thoughts, the actors in cross-sections were schemed from the protagonist's perspective. In this way, the actors' relations between each other and their functions in narration were evaluated; the deep structure of the text was exposed. In addition, with an emphasis on the spatial and temporal structure of the narrative, the functions of time and space in the narrative were explained. General view was evaluated in the conclusion section.In addition, this work wants to get a new view to Adalet Ağaoğlu's stories. The examination aims at making a contribution to the insufficient studies in structural fields.Keywords: Adalet Ağaoğlu, Structuralism, Sectionalization, Actantsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleAdalet Ağaoğlu öykülerini yapısalcı anlayışla çözümleme denemesi
dc.title.alternativeAn attempt to analyze Adalet Ağaoğlu stories according to the structuralist approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAğaoğlu, Adalet
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmStructuralism
dc.identifier.yokid10115872
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432474
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess