Show simple item record

dc.contributor.advisorHepkul, Ayşe
dc.contributor.authorKaçiu, Flamur
dc.date.accessioned2020-12-28T14:08:51Z
dc.date.available2020-12-28T14:08:51Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330863
dc.description.abstractBazı araştırmacılar yönetim becerilerinin sınıfta geliştirilebildiğini ifade ederken, bazıları ise işletme eğitimi veren okulların bu amaçları yerine getirmede yetersiz kaldıklarını ifade etmektedir. Bu araştırmanın amacı İşletme bölümlerinde lisans eğitimi almakta olan üniversite öğrencilerinin geliştirdikleri yönetim becerilerinin düzeyini bulundukları sınıfa, not ortalamasına, edindikleri iş deneyimine, aldıkları müfredat dışı eğitimlere, cinsiyete ve eğitim aldıkları ülkeye göre nasıl değiştiğini araştırmaktır. Belirtilen değişkenler arasındaki ilişkiyi bulmak için internet üzerinden doldurulan anket formu kullanılarak kantitatif bir araştırma yapılmıştır. Çalışmanın evrenini İşletme Bölümünde halen öğrenci olan veya yeni mezun olan öğrenciler oluşturmaktadır ve örnekleme çerçevesi ise Kosova'da veya Türkiye'de üniversite okuyan öğrencilerden bu kriterleri sağlayanlar olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları ikinci sınıfın sonunda öğrencilerin yönetim becerilerini önemli oranda geliştirdiklerini göstermektedir. Bunun da ötesinde yönetim becerileri geliştirme ile not ortalaması, iş deneyimi ve müfredat dışı eğitimler arasında olumlu bir ilişki vardır. Olumlu ilişkiye rağmen sonuçlar, yönetim becerileri geliştirmede hala boşluklar olduğunu göstermektedir. Araştırmanın bulguları daha önceki MBA programları hakkında yapılan ve her ikisi de yönetim becerileri geliştirdiğini ortaya koyan sonuçları destekler niteliktedir. Bu anketin sadece Kosova'da ve Türkiye'de eğitim almakta olan öğrencilerle yapılması bu araştırmanın bir kısıtıdır. Araştırma İşletme lisans eğitimi alanındaki araştırmalarda bulunan boşlukları doldurmak için bir adımdır. Bu çalışmanın bulguları, İşletmecilik eğitimi veren okullara programlarını öğrencilerin yönetim becerilerini daha fazla geliştirmesi yönünde tasarlamaları konusunda yardımcı olabilir, öğrencilere kendi yönetim becerilerini geliştirme yollarını bulma ve hayata geçirme konusunda farkındalık oluşturabilir ve insan kaynakları yöneticilerine de işletme bölümlerinden mezun olanlara daha fazla güvenmeleri ve iş yerlerine başvurma ve başvuruları geliştirme konusunda yardımcı olabilir.
dc.description.abstractSome scholars state that management skills can be developed in classroom, while others state that business schools unmeet this goal. This research aims to assess management skills of undergraduate business student to find their level of management skills according to the year of studies, GPA, work experience, trainings, gender and country. A quantitative study using internet survey was used to find the relationships among these variables. The population used was students currently or recently graduated in Management or Business Administration departments, and the sample frame was students that met these criteria and attended universities in Kosovo or Turkey that teach in English Language. The results of the research indicated that students develop management skills significantly after they complete second year. Moreover, there is a positive relationship between management skills development and GPA, work experience, and training. However, results indicate that there is still space for developing management skills more. The findings of this survey support previous research done about MBA degree indicating that both programs develop management skills. The research was done only with student from Kosovo and Turkey what is a limitation of this study. The research is a step to fill the gap that exist in management undergraduate researches. The finding of this study may be useful for business school to design programs that would help to develop skills more, students to be aware about ways to use to enhance their skills, and human resources to have more confidence on management graduates and to help them to apply and upgrade at workplace.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeveloping management skills during undergraduate studies: The case of Kosovo and Turkey
dc.title.alternativeLisans eğitimi süresince yönetim becerilerinin geliştirilmesi: Kosovo ve Türkiye örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmManagement skills
dc.subject.ytmKosovo
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmManager training
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSkill
dc.identifier.yokid10125736
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438225
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess