Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Bayram Zafer
dc.contributor.authorKirmizi, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-28T14:07:53Z
dc.date.available2020-12-28T14:07:53Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330754
dc.description.abstractGünümüz gelişen dünyasında markaların piyasada pazar payı elde edebilmeleri ve elde ettikleri pazar paylarını güçlendirmeleri için çeşitli çalışmalar yaptıkları bilinmektedir. Marka, işletmenin sahip olduğu en büyük varlıklarındandır. Marka imajı ise işletmenin müşteriler tarafından nasıl algılandığını anlatan bir terim olarak karşımıza çıkmaktadır. Marka imajı çeşitli faktörlerden etkilenmektedir. Özellikle uluslararası pazarlarda bu faktörlerden en önemlileri, ülke imajı ve etnosentrizmdir. Ülkenin sahip olduğu imaj, markalarını da etkilemektedir. İyi bir imaja sahip ülkelerin markaları da tüketiciler tarafından olumlu algılanmaktadır. Tüketicilerin sahip oldukları etnosentrik düşünceler de yabancı markaların tüketiciler tarafından algılanma şekline yön verebilmektedir. Etnosentrik düşüncelere sahip tüketicilerin, kendi ülkesinde üretilmiş mal ve hizmetlere olumlu yaklaşırken, yabancı ülke mallarına karşı önyargıyla yaklaştıkları ve ekonomik nedenler yüzünden yabancı ürünler kullanmadıkları düşünülmektedir. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden anketten yararlanılmıştır. Oluşturulan anket 400 katılımcıya uygulanmıştır. Fransa ülke imajı, Fransız ürünleri genel imajı ve etnosentrizmin Fransız markalarından Peugeot marka imajını etkileyip etkilemediğini ve eğer etkiliyorsa nasıl etkilediği incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Fransa imajının, Peugeot ürününe özel imajı etkilemediğini fakat Peugeot pazar konumuna özel imajı etkilediğini; Etnosentrizmin ise Peugeot ürününe özel imajı ve Peugeot pazar konumuna özel imajı etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ülke imajı, Marka imajı, Etnosentrizm, Peugeot, Fransa
dc.description.abstractIt is known that in today's globalized world the brands are working hard to gain market share and strengthen their market share. The brand is one of the biggest assets of the company. The brand image is a term that describes how company is perceived by their customers. The brand image is influenced by several factors and the most importants of these factors are country image and ethnocentrism on the international markets.. The country image effects the image of the brand of that country. If the country has a good image, the images of the brands of that country is perceived as good. The ethnocentric thoughts of the customers can give direction also the perception of foreign brands. The customers who have etnosentric thoughts approach positively on the products and the services which were produced on their own country and projudice against foreign products and services due to economic reasons. In this survey, the quantative survey research was adopted and face-to-face survey method was used. The survey was generated to 400 participants. It has been searched that if country image of France and the French image and also ethnocentrism effect the image of Peugeot. If it is the case it has been searched how it effects the brand image of Peugeot. According to the results of the survey France image doesn't effect Special image of Peugeot product but it effects The market position of Peugeot product. But we see that ethnocentrism effects Special image of Peugeot product and also The market position of Peugeot product.Keywords: Country image, Brand image, Ethnocentrism, Peugeot, Franceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜlke imajı ve etnosentrizmin marka imajı üzerindeki etkisi: Peugeot örneği
dc.title.alternativeThe role of country image and ethnocentrism on the brand image: Peugeot example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmAutomobile industry
dc.subject.ytmAutomobile sector
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmPeugeot
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCountry image
dc.identifier.yokid10134528
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458660
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineUluslararası İşletmecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess