Show simple item record

dc.contributor.advisorTemizel, Fatih
dc.contributor.authorVarol, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-28T14:06:29Z
dc.date.available2020-12-28T14:06:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330601
dc.description.abstractGeleneksel posta hizmetlerinde yaşanan düşüş, posta bankacılığında artan rekabet ve dijital iletişimin yükselmesi posta kurumlarını yeni büyüme alanları bulmaya zorlamaktadır. Ayrıca son yıllarda önemi giderek artan finansal dışlanma ile mücadele ve finansal erişimi arttırma politikaları için etkili kurumlara ihtiyaç duyulmaktadır. Günümüzde posta bankaları geleneksel posta hizmetlerini ve finansal erişim politikalarını geliştirmek için aktif bir rol oynamaktadır. Bu nedenle çalışmanın temel amacı PTTBank'ın sunduğu finansal ürün ve hizmetlerle dünyadaki konumunu incelemektir. Etkili sonuçlar elde etmek için on beş ülke posta bankasının çeşitlendirilmiş finansal ürün ve hizmetleri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Yöntemin uygulanmasıyla başarılı posta bankalarının iş modellerini geliştirdiği, dijital bankacılık hizmetlerine önem verdiği, bireysel, ticari ve kurumsal müşteriler için farklı finansal ürün ve hizmetler sunduğu görülmüştür. Ayrıca çalışma PTTBank'ın finansal ürün ve hizmetlerinde çeşitlendirmenin daha az olduğunu tanımlamaktadır.
dc.description.abstractThe decline in traditional postal services, increased competition among postal banks, and the rapid development of the digital communication system are pushing postal institutions to ascertain new growth sectors. In addition, in recent years, there has been a necessity of efficient financial institutions for the increased importance of combating financial exclusion, and augmenting financial access policies. Nowadays, postal banks conduct an active role to develop the tradition postal services and financial access policies. For this reason, the main purpose of this study is to examine the PTTBank's position in the World considering financial products and services. To obtain vibrant outcomes, this study investigates fifteen countries' postal banks' diversified financial products and services as well as uses content analysis method. After implementing the method, it found that successful postal banks have upgraded their business models, emphasized digital banking services, and offered different types of financial products and services for individual, commercial, and corporate customers. In addition, the study identifies less diversified financial products and services of PTTBank.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDünyada posta bankacılığı uygulamaları ve PTTBANK`ın posta bankası olarak konumu
dc.title.alternativeThe application of postal banking in the world and the position of PTTBANK as a postal bank
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPTTBANK
dc.subject.ytmFinancial inclusion
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmPostal banking
dc.identifier.yokid10205505
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520144
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess