Show simple item record

dc.contributor.advisorBirsen, Haluk
dc.contributor.authorKeçeli, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-28T14:05:51Z
dc.date.available2020-12-28T14:05:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330542
dc.description.abstractYeni medyanın, gündelik yaşamda etkisini artırmasıyla birlikte gündemi takip etmek için en çok tercih edilen mecra olduğu görülmektedir. Eğlence, eğitim, iletişim, ülke ve dünya gündeminden haberdar olma gibi çeşitli nedenlerle kullanılan internet, sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle farklı bir boyut kazanmıştır. İnternetten önce kitlesel bir iletişim süreci izleyen medya, internetle beraber okuyucu/izleyici/dinleyicileriyle karşılıklı bir etkileşim sürecine girmiştir. Eskiden sadece `haberdar olan`, `haberi tüketen` olan vatandaş, sosyal medyada `haberdar eden`, `haberi üreten` konumuna da geçmiştir. Medya içeriklerinde kaynak olarak da kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada, Özgecan Aslan cinayeti üzerinden Türkiye'de kadına bakış sosyo-ekonomik, kültürel ve politik olarak incelenmiş, Türkiye'de kadın politikalarıyla ilişkisi ortaya konuşmaya çalışılmıştır. Araştırma alanını ise yeni medya oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda Türkiye'de kadına şiddet ve kadın cinayetlerinin farklı politikalar altında değerlendirildiği saptanmıştır. Yeni toplumsal hareketler bağlamında dijital aktivizmin, ortak bir konuyla ilgili toplumun genel kanısını değiştirme ve davranışlarda değişiklik yaratmada etkisinin olmadığı gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractNew media is seen as most preferred medium as it lifts its effectiveness on daily life. Internet is used for pleasure, education, to be awared of counrty and world's agenda and it took on another dimension by social media. Before internet, media was mass, but with internet a new communication course which media is in interaction with reader/audience/listener has arised. Citizen who was just `be informed`, `consume news`, became `to inform`, `produce news` in social media. Furthermore, they are started to use as source in media contents. In this research, aspect about women in Turkey is analyzed by socio-economically, culturally and politically via murder of Özgecan Aslan. The research area is constituted by new media. It has been observed from the research that violence and femicides are utilized under different policies. Digital activism as part of new social movements is not effective to change common idea and modify behaviour.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.titleÖzgecan Aslan cinayeti: Twitter üzerinden eleştirel bir okuma
dc.title.alternativeMurder of Ozgecan Aslan: A critical reading
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-21
dc.contributor.departmentGazetecilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmGender
dc.subject.ytmDigital aktivism
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmMurder
dc.identifier.yokid10209302
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524585
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess