Show simple item record

dc.contributor.advisorTürker, İbrahim Halil
dc.contributor.authorEdeer, Hürmüz
dc.date.accessioned2020-12-28T13:56:04Z
dc.date.available2020-12-28T13:56:04Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330058
dc.description.abstractoz Sanat yapıtı içinde bulunan figürlerin bakışları, izleyici üzerinde farklı yorumlama imkanları ortaya çıkarabilmektedir. Bu araştırmada izleyici kitle üzerindeki farklı yorumlamaların ortaya konulması amaçlanmıştır. Bunun için de otuz bir sorudan oluşan bir anket düzenlenmiştir. Birinci sorudan başlayarak on dokuzuncu soru dahil anket soruları anketteki izleyicinin içinde bulunduğu psikolojik duruma bağlı olan algılaması ile ilgilidir. Yirminci sorudan otuz birinci soruya kadar olanlar ise resimle ilgili bilgileri ölçmeye dayanmaktadır. Toplam yüz kişiye uygulanan ankette Ömeklemi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-lş Bölümü ve Güzel Sanatlar Fakültesi Resim programına devam etmekte olan Lisans ve Yüksek Lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Her izleyicinin aynı resme baktıktan sonra verdiği yanıtların, çok farklı olduğu görülmüştür. Bunun nedeni ise kişilerin içinde bulunduğu psikolojik ve fizyolojik durumunun algılamasında büyük rol oynamasıdır. Anketteki yirminci soruya kadar olan psikolojisiyle ilgili sorulara ilişkin izleyicinin algılamasına yönelik alınan cevaplarda, kişiler birbirinin benzeri duyguları yansıtabilecek şıkları işaretledikleri gibi, zıt kutuplar oluşturabilecek yanıtlar verdikleri görülmüştür. Bu da izleyicinin resimdeki bakışlardan çok farklı anlamlar çıkarabileceğini ortaya koymuştur. Ankette yirmiden başlayarak otuz bire kadar olan sorularda resimle ilgili bilgiler ölçülmeye çalışılmış ve, doğru yanıtın verilmesi beklenmiştir. Bulgular, Resim alanında lisans ve lisans üstü eğitim yapan öğrencilerin bilgi düzeylerinin eğitim düzeyleriyle orantılı olması, da beklenmiştir. Fakat sonuçlar tam anlamıyla bekleneni vermemiştir. Bu durum ise, eğitim seviyesiyle doğru orantılı olması gereken bilgilenmenin tam anlamıyla gerçekleşmediğini ve kişilerin tamamen ilgileri doğrultusunda bilgilendiklerini ortaya koymuştur.
dc.description.abstractIll ABSTRACT The views of the figures existing in the works of art may mause different interpreation possibilities on the viewers A-31 item questionnaire was designed to aim different to contain, imperpretations on the viewers this works. Staring from the first question inculung the nineteenth one designed questions are related to the perception of the viewers which is concerned with the pychologial positionthey are in viwers guestions from twenty to thirty-one are based on measuring the knowledge about picture. In the questionnaire given to a hundered people of students at Anadolu Ünivercity, Education Faculty applied painting department and faculty of Fine Arts graduate and undergraduate department. The answers of each viewer after looking at the same picture were very different to designate in questionnaire. The reason for this in that the psychological positions of the people play an important role in theire perceptions. In the answers aimed at the perception of the viwers, the subjects marked the options which were not only able to reflect similar feelings but also the ones that coult cover opposite sides. This alsoput forth that the viewers could infer slightly different measure the knowledge about the picture in the questionnaire questions from twenty to thirty-one answer was expected in those questions. Inventions therefore, knowledge levels of the graduate and undergraduate students studiying at painting department was also expected to be correlated whit their education levels. However, the results did not completely meet the expections. Thus, such a sitiation indicates that, the improvement in terms of knowledge did not realized, though it should have been parallel to the education level. However, results sugested that individuals thoroughly had gotten the knowledge by considers their interest.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResim eğitimi almakta olan lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin figür bakışlarına ilişkin çıkardıkları anlamlar
dc.title.alternativeThe Meanings , which students, who do masters for painting, find in the glances of the figures in painting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFigure
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPainting education
dc.identifier.yokid104132
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101518
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess