Markedness theory in the acquisition order of dative alternation by Turkish adult learners of English
dc.contributor.advisor | Ülsever, Şeyda | |
dc.contributor.author | Öz, Yücel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:55Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330038 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İNGİLİZCE ÖĞRENEN YETİŞKİN TÜRK ÖĞRENCİLERİN İNGİLİZCE'DE DOLAYLI NESNENİN TÜMCE İÇİNDEKİ SIRALAMASINI EDİNMESİNDE BELİRTİLİR KURAMI Yücel Öz İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mart 2002 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şeyda Ülsever Günümüzde Evrensel Dilbilgisi (Universal Grammar) kuramı ikinci dil edinimi alanında önemli teorik ve uygulamalı incelemelere yol açtı. İkinci dil edinimi alanındaki çalışmalara göre Evrensel Dilbilgisi kuramının yetişkinlerin dil ediniminde önemli bir rolü vardır. Bu alandaki bazı araştırmacılar, eğer Evrensel Dilbilgisi yetişkinlerin dil öğreniminde önemli bir rolü var ise, o zaman yabancı dil öğreniminde ki temel inançlarımızın yeniden gözden geçirilmesine gerek olduğunu düşünmekteler. Onlara göre, öğrenim sürecinin yapısını belirlemek için, tamamen öğretim yöntemine, çevresel faktörlere, ve öğrenicinin kendi psikolojisine yönelmek yeterli olmamalıdır. Bununla birlikte uygulamalı dilbilim ve onun öğrenim sürecine katkısı da dikkate alınmalıdır. Bu çalışma İngilizce de dolaylı nesnenin (indirect object placement) tümce içinde ki yerinin ediniminin belirtilik kuramı ile bağlantısını araştırmaktadır. Bu çalışmada üç ana soruya yanıt aranmaktadır; a) dolaylı nesnenin tümce içindeki yerini gösteren hangi yapısı İngilizce öğrenen yetişkin öğrencilerimiz için belirtisizdir? b) ingilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler `isim cümleciği- edat cümleciği` yapısını daha kolay mı öğreniyorlar? Yada bu yapı ile daha az mı problem yaşıyorlar? c) İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenen öğrenciler belirtili olan `isim cümleciği- isim cümleciği` yapısı ile daha mı çok sorun yaşıyorlar? Bu sorulara yanıt verebilmek için, ileri düzeyde 70 öğrenciye iki değişik veri toplama aracı verilmiştir. Bunlar dilbilgisi doğruluk saptama testi ve tümce oluşturma testidir Bulgular dolaylı nesnenin tümce içindeki yerini gösteren `isim cümleciği-edat cümleciği` yapısının Türk öğrenciler için belirtisiz iken, `isim cümleciği-isim cümleciği` yapısının belirtili olduğunu ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | in THESIS OF MASTER OF ARTS ABSTRACT MARKEDNESS IN THE ACQUISITION ORDER OF DATIVE ALTERNATION BY TURKISH ADULT LEARNERS OF ENGLISH Most recently the theory of Universal Grammar (UG) has led to important theoretical and empirical advances in the field of second language acquisition. Research within fields of second language acquisition suggests that UG plays an important role in adult language learning. Some researchers claim that if UG plays an important role in adult language learning, then much of our belief that forms the fundamental belief of foreign language learning should be reconsidered. To them, it is not enough to completely focus on teaching methodology, environmental factors and the learner's internal psychological states in order to specify the nature of the learning process. Nevertheless language faculty and its contributions to the learning process should be taken into account as well. This.study aims at searching this claim by studying dative alternation in English within the framework of the theory of markedness. This study tries to find an answer to the questions of which feature of dative alternation of English verbs (NP PP) or (NP NP) is unmarked for our Turkish students learning Engli-sh?, do Turkish learners of English learn (NP PP) form easily9, and do foreign language learners have more problem with the marked (NP NP) forms? To answer research questions, 70 subjects (advanced level) have been given two different data collection instruments. These included grammaticality judgment test and a production test. The findings suggest that the lexical feature (NP PP) is unmarked and the lexical feature (NP NP) is marked. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Markedness theory in the acquisition order of dative alternation by Turkish adult learners of English | |
dc.title.alternative | İngilizce öğrenen yetişkin Türk öğrencilerin İngilizce`de dolaylı nesnenin tümce içindeki sıralamasını edinmesinde belirtilik kuramı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 122681 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117324 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |