Resimsel gelişim aşamalarına göre anasınıfı çocuk resimlerinin fon-figür özelliklerinin yorumlanması
dc.contributor.advisor | Özen, Dinçer | |
dc.contributor.author | Dönmez, Nesrin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:54Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330037 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ OZU RESİMSEL GELİŞİM AŞAMALARINA GÖRE ANA SINIFI ÇOCUK RESİMLERİNİN FON-FİGÜR ÖZELLİKLERİN YORUMLANMASI Nesrin Dönmez Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Enstitüsü, Şubat 2002 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Dinçer ÖZEN Son yıllarda özellikle yurdumuzda çocukta ve yetişkinde `yaratı cılık` yetisi ve bu yetinin eğitilmesi yolları üzerinde önemle durulmak tadır. Gerçekten eğitim sistemleri akıl ve zekâyı eğitmeyi amaçladık ları oranda, duyguyu, duygusallığı, imgelemci düşünmeyi eğitmeye yer vermelidir. Sanat Eğitimi kuşkusuz gene aklın ve düşüncenin eğitimiyle dengelenerek ele alınmalıdır. İşte bu dengenin en iyi sağlandığı süreçler sanatsal süreçlerdir. Onun için de sanat eğitimi, eğitim içinde önemli bir bölüm meydana getirmektedir. Bu çalışmamın amacı yukarıdaki düşünceler ışığında resim yoluyla çocuğu tanımak, onun iç dünyası ve yakın çevresiyle olan ilişkilerini kağıda aktarışındaki fon-figür özellikleri yorumlanmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmamda Ankara İsmail Erez İlköğretim Okulu ve Ankara Mimar Sinan İlköğretim Okulu Anasınıfı öğrencilerinin resimleri gelişim aşamalarına göre fon-figür özellikleri incelenerek, çocuğun eğitiminde yaratıcılığa yöneltilmesinin gerektiği, böylece sanat eğitiminin çocuk larımızın ve gençlerimizin yaratıcı güçlerinde özgürce anlatıma girmelerini sağlayacağını ve ileride toplumda kuracakları ilişkiler içinde insancıl ve uygar bireyler olmalarına yol açacağını umuyorum. | |
dc.description.abstract | m ABSTRACT In recent years especially in our country it is significantly stressed on the ability of `creativity` on the child and adult and educational method of this ability. Actually, as educational systems are educating the intelligence and acumen in their intended ratio; they must employ situation to educate feeling, sentimentality, imaginatory thought. There is no doubt that art education must be dealt with even by balancing with wisdom and thought education. Thus artistic processes are the most suitable durations which this balance is obtained most appropriatelly. For this reason art education Droughts a significant quotient into existence within the education Within the light of herein contained thoughts by the target of this study, I have tried to identify the child by means of drawing, to determine the background - figural characteristics in conveying his / her affinity on to a paper with his / her connection with his / her inner world and environment. Within my study the background - figural characteristics of the drawings of Ankara Ismail Erek İlköğretim Okulu and Ankara Mimar Sinan İlköğretim Okulu nursery class students were examined in accord with their progress levels, orientation to creativity is required to be done in child' s education; so art education will obtain our children' s and youngsteers' to enter upon freely expression in their creativity power and I hope that within the relationswith which they are going to form in the society in future, will give rise them to become humanist and civilized individuals. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Resimsel gelişim aşamalarına göre anasınıfı çocuk resimlerinin fon-figür özelliklerinin yorumlanması | |
dc.title.alternative | The Commentary of background-figural characteristics of drawings of kindergarten students according to their levels of art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Figure | |
dc.subject.ytm | Fund usage | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Nursery classes | |
dc.subject.ytm | Children's paintings | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Painting education | |
dc.identifier.yokid | 122405 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117307 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |