Show simple item record

dc.contributor.advisorOdabaşı, Ferhan
dc.contributor.authorEker, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:53Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:53Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330035
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZ OZU ORTAÖĞRETİM KURUMLARİNDA GÖREV YAPAN BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLERİNİN ÇALİŞMA ORTAMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE BEKLENTİLERİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI, ESKİŞEHİR İLİ ÖRNEĞİ Mustafa EKER Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağustos 2002 Danışman: Doç Dr. Ferhan ODABAŞI Bu araştırma Eskişehir ili merkezinde görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin görüş ve düşüncelerini inceleyen niteliksel bir çalışmadır, bu bağlamda bilgisayar öğretmenlerinin,. görev ve sorumlulukları. görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirebilmek için değişmesini istedikleri durumlar. görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirebilmek için gösterdikleri kişisel çabalar ve karşılaştıktan durumlar incelenmiştir. Türkiye'de bilgisayar eğitimin çok uzak olmayan bir geçmişi vardır. Üniversitelerde kurulan bölümlerle bilgisayar öğretmenleri yetiştirilmektedir. Bu araştırmanın olası sonuçları Bilgisayarın eğitimde kullanılmasıyla ilgili çeşitli projeler yürüten Milli Eğitim Bakanlığına, bu projeler hakkında dönüt verecek, yeni projeler için yol gösterecektir. Ayrıca bilgisayar öğretmenlerinin özlük haklan tartışılmaya açılabilecek ve bu konuda iyileştirme çalışmaları yapılabilecektir. Bu çalışma ayrıca üniversiteleri bilgisayar öğretmeni yetiştiren bölümlerine dönüt niteliğinde bilgiler sunacaktır. Alanyazında yapılan araştırmalar incelendiğinde, gerek öğretmenlerin sorunlarım inceleyen araştırmalara gerekse bilgisayar eğitiminin sorunlarını inceleyen araştırmalara rastlanmıştır. Bununla birlikte, bu çalışma bilgisayar öğretmenlerinin durumlarını doğrudan inceleyen ilk araştırma olması açısından önem taşımaktadır. Yapılan araştırmalar, öğretmenlerin çalışma ortamlarında idarecilerin, diğer çalışanların ve kendilerinin etkili olduklarını göstermiştir. Yapılan araştırma sonuçlarına göre,ıu öğretmenlerin büyük çoğunluğu stres altında çalışmaktadır ve öğretmenlerin iş verimliliğini etkileyen ücret, özerklik ve yetki gibi etmenler bulunmaktadır. Araştırmaya onbir bilgisayar öğretmeni katılmıştır Araştırmaya katılan bilgisayar öğretmenleri ortaöğretim kurumlarında görev yapmaktadırlar Araştırmacı bilgisayar öğretmenleriyle birebir görüşmeler yapmış, nitel çalışma özelliklerine uygun olarak araştırma temaları belirlendikten sonra analizler yapılmıştır. Bilgisayar öğretmenleri, çalışma yaşamlarında değişik görevler üstlenmektedir. Bu görevler resmi görevler olabileceği gibi resmi olmayan görevler de olabilmektedir. Bilgisayar öğretmenleri uzmanlık isteyen görevlerin yanısıra sıradan bilgisayar kullanıcılarının yapabileceği işleri de yapmaktadırlar. Bilgisayar öğretmenleri, çalışma yaşamlarında eğitim-öğretim ortamlarından ya da yönetim sisteminden kaynaklanan sorunlar yaşamaktadırlar Bilgisayar öğretmenleri yaşadıkları sorunlar karşısında kişiel çabalar göstermekte, bu çabaların bir kısmından olumlu sonuçlar almaktadır. Bilgisayar öğretmenlerinin sayısı çok azdır. Mesleki bir örgütlenmeleri yoktur Bilgisayar öğretmenleri güncel olabilmek ve güncel kalabilmek için çok çalışmak zorundadırlar.
dc.description.abstractIV ABSTRACT This research, in which computer teachers working in Eskişehir town centre have taken part, is a qualitative study, which examines the computer teachers' opinions and thoughts related to their job. For this study, the following have been examined carefully: - the computer teachers' duties and responsibilities, - the attitudes they want to be changed so as to carry out their task and responsibility, - the efforts made to carry out their job better and the difficulties they come across. Computer training has not been old in Turkey At Universities, teachers of computer training have been educated in various departments. The probable results of this study will supply feed back for the National Ministry of Education, which carries out various projects about using computers at schools and will lead to new projects Moreover, teachers` legal rights will be ready to be discussed and improving standards for them will be available. This study will present information as feed back to faculties training computer teachers. When researches on the subject are examined it is understood that there are some researches examining the problems in computer based education and the problems of teachers Also it is understood that this is the first study directly about the problems of computer teachers. Eleven computer teachers, who work is high schools, have taken part in this research Data analizi ng process of this case study have been carried out accordingly. Computer teachers have various tasks in their work of life. These tasks might be either official or not. They are supposed to do ordinary work as well on the professional one. Computer teachers have troubles caused by the educational activities or by the educational management. Against their troubles they make efforts but only in some of them do they have positive outcomes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin çalışma ortamlarına ilişkin görüşleri ve beklentileri: Bir durum çalışması, Eskişehir ili örneği
dc.title.alternativeComputer teachers opinions and expectations related to their job which work in high schools: A case study, Eskişehir city sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.subject.ytmComputer lesson
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmWorking conditions
dc.subject.ytmExpectations
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid122666
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117264
dc.description.pages263
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess