First year and repeat prep students: A comparison of their motives, learning expectations and tendencies
dc.contributor.advisor | Balpınar, Zülal | |
dc.contributor.author | Uludağ, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:53Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330034 | |
dc.description.abstract | Ill YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ TEKRARA KALAN VE İLK SENESİNİ OKUYAN HAZIRLIK ÖĞRENCİLERİNİN AMAÇLARI, BEKLENTİLERİ VE EĞİLİMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER BÖLÜMÜNDE BİR UYGULAMA Gözde Uludağ İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2001 Danışman: Prof. Dr. Zülal Balpınar Bu çalışmanın başlıca amacı Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde ikinci senesini okuyan ve ilk senesini okuyan öğrencilerin hazırlık okulunu tercih etmelerindeki başlıca sebepleri, okuldaki beklentilerini, programa yönelik tutumlarını ve eğilimlerim ortaya çıkartmak ve aynı zamanda öğrencilerin motivasyonlarını olumsuz olarak etkileyen olası faktörleri belirlemektir. Bunu araştırmak için bu sebepleri, beklentileri ve değişen eğilimlerini belirleyebilecek bir anket ve aynı zamanda da muhtemel faktörlerin ortaya çıkmasını sağlayan, düşüncelerini ve sınıfta neler olup bittiğini 8 hafta boyunca yazdıkları günlük dosyalan öğrencilere verilmiştir. Anket ve dosyalar Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü,Eskişehir, Türkiye de 1999-2000 öğrenim yılında hazırlık okuluna başlamış 60 tekrar öğrencisine ve 2000-2001 öğrenim yılında hazırlık okuluna yeni başlayan 50öğrenciye verilmiştir. Öğrencilerin İngilizce dil seviyesi orta düzeydedir. Öğrencilere verilen günlük dosyalarının bir benzeri, öğrencilerin motivasyonlarını etkileyen olumsuz faktörler hakkındaki görüşlerini almak ve aynı fikirde olup olmadıklarını öğrenmek amacıyla öğretmenlerine de verilmiştir. Çalışmanın amacı problemi belirlemek amaçlı olduğundan, anketteki her bir madde ve günlük dosyalarındaki bulgular öğrencilerin dil öğrenimi hakkındaki genel fikirlerini ortaya koymuştur ve tek somut bir sonuç elde etmek mümkün değildir. Dolayısıyla anket sonuçlan ve günlük dosyalarındaki yazılı yorumlar kendi aralarında ve tekrar öğrencilerle ilk yıl öğrencileri arasında karşılaştırılmış ve aynı zamanda öğretmenlerinin yorumlan da dikkate alınmıştır.IV Anketten ve günlükten elde edilen bulgulara göre, hem tekrara kalan hem de ilk sene okuyan öğrencilerin İngilizce öğrenmek istemelerindeki başlıca sebep ileride iş hayatına atıldıklarında kendilerine gerekli olduğunu düşünmelerinden dolayı `araçsal bir motivasyon` olarak nitelendirilmiştir. Üniversitedeki İngilizce sınıflarında öğrenmek ve yaşamak istedikleriyle onlara öğretilenler arasındaki uçurum ve öğrenci ve öğretmen merkezli öğretim arasındaki farklı tutumlar diğer sonuçlar arasında gelmektedir. Günlüklerdeki hem öğretmen hem de öğrenci yorumlan göstermektedir ki hem tekrara kalan hem de ilk sene okuyan öğrencilerin motivasyonlarını negatif olarak etkileyen `dersin içeriği`, `programda kullanılan ders kitapları`, `öğretmen` gibi faktörler birbirine çok benzemektedir ancak bu konulardan bahseden tekrar öğrencilerinin sayısı ilk senesini okuyan öğrencilere göre daha fazladır. | |
dc.description.abstract | THESIS OF MASTER OF ARTS ABSTRACT FIRST YEAR AND REPEAT PREPARATORY STUDENTS : A COMPARISON OF THEIR MOTIVES, LEARNING EXPECTATIONS AND TENDENCIES A Case study at Osmangazi University Foreign Languages Department, Preparatory School Gözde Uludağ English Language Education Department Anadolu University Education Sciences Institute, September 2001 Advisor: Prof. Zülal Balpinar The main aim of this study is to find out the motive, expectations and tendencies of repeat and first year students of Osmangazi University Foreign Languages Department and also to determine the possible factors that may effect their motivation negatively. In order to do this, a questionnaire through which their motives, expectations and tendencies were determined, and a student diary file in which they wrote about their feelings, ideas and what happened in the lesson during 8 weeks were prepared. The questionnaire and diary files were given to 60 repeat students who started attending the preperatory school in 1999-2000 and 50 first year students who has started the preparatory school in 2000-2001 at Foreign Languages Department of Osmangazi University, Eskişehir, Turkey. The participants were intermediate level students. The diary files similar to the student diary files were also given to the teachers of the participants in order to find out their ideas about the factors effecting students' motivation negatively and if they have similar thoughts with their students. Since the aim of the study is to define the problem, each PMANB item and the findings of the diaries give a description of student conceptions of language learning in general. Therefore single composite score was not gained from the instruments. Then the results emerged from questionnaire and the comments from the diaries were compared and contrasted within both repeat and first year students. The views of the teachers of the participants were also taken into consideration. According to the results of the questionnaire and diaries, it was found that, both repeat and first year students' basic motive to study English is instrumental. The dichotomy between what students want to learn and experience in University English class, and what they areVI actually taught and the dichotomy between student-centred and teacher-centred learning are the other results of this study. Both student and teacher diary comments also suggested that the possible factors effecting first year and repeat students' motivation were quite similar, such as the content of the lesson, the text books and the teacher, however the number of the repeat students mentioning these subjects were higher than the number of first year students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | First year and repeat prep students: A comparison of their motives, learning expectations and tendencies | |
dc.title.alternative | Tekrara kalan ve ilk senesini okuyan hazırlık öğrencilerinin amaçları, beklentileri ve eğilimlerinin karşılaştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Unsuccessful students | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Repetitions | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Osmangazi University | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 122407 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117308 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |