Üniversite öğrencilerinin bilgisayar destekli ölçmeden elde ettikleri başarının kalem-kağıt testi başarısı, bilgisayar kaygısı ve bilgisayar tecrübeleri açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gürcan, Ayşen | |
dc.contributor.author | Ergün, Ertuğrul | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:51Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330031 | |
dc.description.abstract | 11 Yüksek Lisans Tezi Özü ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖLÇMEDEN ELDE ETTİKLERİ BAŞARININ KALEM-KAĞIT TESTİ BAŞARISI, BİLGİSAYAR KAYGISI VE BİLGİSAYAR TECRÜBELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ Ertuğrul ERGÜN Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Haziran 2002 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ayşen GÜRCAN NAMLU Eğitimin her alanında bilgisayar kullanımı giderek artmaktadır. Eğitimde ölçme ve değerlendirme etkinliklerinde bilgisayar kullanımı dünyada son 15-20 yıldır üzerinde yoğun olarak çalışılan bir konudur. Türkiye'de bu konuda yapılmış araştırma sayısı yok denecek kadar azdır. Günümüzdeki ölçme sistemlerinin büyük çoğunluğunun gelecekte bilgisayarlaşacağı düşünülürse, bu konuda deneysel araştırma yapmanın önemi göze çarpacaktır. Bu araştırmada bilgisayar kullanımı ile çok önemli bir faktör olan bilgisayar kaygısının ve bilgisayar tecrübelerinin bilgisayar destekli ölçmedeki başarıyla bir ilişkisinin olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin bilgisayar destekli ölçmeye bakış açılan da incelenmiştir. Araştırma Afyon Kocatepe Üniverisitesi Afyon ve Bolvadin Meslek Yüksekokulu'ndaki bilgisayarla ilgili bölüm öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler geleneksel kağıt-kalem testi şeklindeki İngilizce vize sınavına girmişlerdir. Sonra da eşdeğer sorulardan oluşan bilgisayar destekli teste katılmışlardır. Sınavlardan sonra da bilgisayar kaygısını ölçmeye yönelik bilgisyar kaygı ölçeğini ve bilgisayar destekli ölçme hakkındaki görüşlerini belirlemeye yönelik ölçme araçlarını yanıtlamışlardır. Araştırmanın amacına dönük sorulan yanıtlamak üzere toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, `t` testi vein korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerde `SPSS 10.0 for Windows` paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda bilgisayar kaygısıyla, bilgisayar destekli testten alman puan arasında ters yönlü bir korelasyon olduğu saptanmıştır. Bilgisayar kaygı puanı ile iki test puanlan arasındaki fark arasında 0.01 düzeyinde anlamlı, (.564) değerinde bir korelasyon görülmektedir. Yani bilgisayar kaygısı arttıkça, iki testten alınan puanlar arasındaki fark, geleneksel test lehine artmaktadır. Bilgisayar kullanım süresi ve bilgisayar kullanım becerisiyle bilgisayar destekli testten alman puan arasında anlamlı bir korelasyon olduğu görülmektedir. Kaygı düzeyi yüksek olan grubun geleneksel testten, diğer teste göre ortalama 7,42 puan yüksek alması da araştırmanın bir diğer sonucudur. Ayrıca öğrencilerin bilgisayar destekli ölçmeye olumlu baktıkları ve bundan sonraki sınavlarında da bilgisayar destekli ölçme kullanmak istedikleri belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT Computer use in every domain of education is developing. Computer use in educational assessment activities is a frequently studied topic in the last 15-20 years. There are not many studies done on this subject in Turkey. If it is thought that most of today's assessment systems are going to be computerized, the importance of doing experimental research in this subject can be seen. The aim of this research is to examine the correlation between computer assisted assessment performance and computer anxiety. Furthermore, students considerations about computer assisted assessment was determined. Research has been held with the participation of students studying at two different departments related with computer atAfyon Kocatepe University MYO.. Students had a traditional paper-pencil English test. Then they had a computer assisted assessment which consisted of questions having equal difficulty level. After exams they filled in a questionaire about computer assisted assessment and a questionarre about computer anxiety. Frequency, mean, standart deviation, t-test and correlation analysis are used to examine the research's main questions. SPSS for windows 10.0 programme is used in statistical analysis. At the end of the research, a negative correlation between computer anxiety and the points taken from computer assisted assessment has been observed. Another result of the research is that the group having high anxiety level took 7,42 points higher in the paper-pencil test. Furthermore, it has been determined that studentshave a positive attitude to computer assisted assessment and they want to use computer assisted assessment in their future exams. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin bilgisayar destekli ölçmeden elde ettikleri başarının kalem-kağıt testi başarısı, bilgisayar kaygısı ve bilgisayar tecrübeleri açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | University student`s performance with computer assisted assesment, considering paper-pencil test performance, computer anxiety, computer experience | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Computer usage | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Paper Pencil Test | |
dc.subject.ytm | Success evaluation | |
dc.subject.ytm | Computer aided measurement | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 122693 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117309 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |