Show simple item record

dc.contributor.advisorCeyhan, Aydoğan Aykut
dc.contributor.authorDemirhan, Mine
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:50Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:50Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330029
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ KENDİNİ AÇMA DÜZEYLERİ FARKLI GENEL LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISIDAN SALDIRGANLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Mine DEMİRHAN Eğitim Bilimleri (Eğitimde Psikolojik Hizmetler) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2002 Danışman: Yrd. Doç. Dr. A. Aykut CEYHAN Bu araştırmada, kendini açma düzeyleri farklı genel lise öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin kişisel ve sosyal nitelikler ile aile nitelikleri açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Bu amaçla, araştırmada genel lise öğrencilerinin kişisel, sosyal ve aile nitelikleri; kendini açma düzeyleri, cinsiyeti, sınıf düzeyi, akademik başarısı, kendini algılama biçimi, karşı cinsten arkadaşın bulunma durumu, evde ders çalışma ortamının uygunluğu, ailesinin gelir durumu, annesinin çalışma durumu, anne-babanın birliktelik durumu, annenin eğitim düzeyi, babanın eğitim düzeyi, annenin tutumunu algılama biçimi, babanın tutumunu algılama biçimi olarak ele alınmıştır. Araştırma, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında, Eskişehir il merkezindeki 6 genel liseden 1123 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir ve 946 öğrenciden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Bu araştırmada, Kişisel Bilgi Anketi, Kendini Açma Envanteri, Saldırganlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, verilerin analizinde; bağımsız gruplar arası t testi ile Faktöriyel Varyans Analizi uygulanmıştır. F istatistiği önemli bulunduğunda Tukey HSD testi kullanılmıştır.istatistiksel sonuçlara göre, genel lise öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri, kendini açma düzeyleri, cinsiyet, karşı cinsten arkadaşın bulunma durumu, anne ve babanın tutumunu algılama biçimine göre farklılaşma göstermektedir. Bununla birlikte, saldırganlık düzeylerinin, sınıf düzeyi, başarı düzeyi, kendini algılama biçimi, evde ders çalışma ortamının uygunluğu, ailenin gelir durumunu algılama biçimi, annenin çalışma durumu, anne ve babanın eğitim düzeylerine göre farklılık göstermediği görülmüştür. ııı
dc.description.abstractABSTRACT OF MASTER THESIS INVESTIGATING AGGRESIVENESS LEVELS OF HIGH SCHOOL STUDENTS WHO HAVE DIFFERENT SELF-DISCLOSURE LEVELS WITH RESPECT TO SOME VARIABLES Mine DEMİRHAN Division of Educational Sciences (Psychological Services in Education) Institute of Educational Sciences, September 2002 Advisor: Yrd. Doç. Dr. A. Aykut CEYHAN In this study, it was investigated that whether the aggresiveness levels of high school students who have different levels of self-disclosure differentiated by personal, social and familial qualities. For this aim, high school students' qualities including self-disclosure levels, gender, class level, academic success, style of self-perception, having a friend from an other sex, having good studying conditions at home, perceived economical income of family, mother's job situation, their parents' marital status, mother's and father's education level, perception of maternal and paternal attitude have been taken into consideration in this study. The study was carried out on 1123 student from 6 high school in 2001-2002 academic year in central Eskişehir and the usable data was gathered from 946 student. In this research, Personal Information Form, Self-Disclosure Inventory and Aggresiveness Inventory was administrated. In this study, in data analysis, t test for independent groups and factorial variance analysis was applied. In case of significant F value, Tukey HSD Test was used for determining the source of differences. IVThe statistical results indicated that aggresiveness level of students differentiated by level of self-disclosure, gender and having a friend from an other sex, perception of maternal and paternal attitude. However, it was seen that aggresiveness levels of students were not differentiated by the variables such as class level, academic success, style of self-perception, studying conditions at home, perceived economical income of family, mother's work situation, education level of mother and father.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleKendini açma düzeyleri farklı genel lise öğrencilerinin bazı değişkenler açısından saldırganlık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation aggresiveness levels of high school students who have different self-disclosure levels with respect to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSelf Disclosure Inventory
dc.subject.ytmPersonal inquiry form
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmTukey test
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmVariance analysis
dc.subject.ytmSelf disclosure
dc.identifier.yokid122366
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117294
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess