Beden eğitimi öğretmen adaylarının toplam kalite yönetimine ilişkin yönelimleri
dc.contributor.advisor | Ağaoğlu, Esmahan | |
dc.contributor.author | Çeliksoy, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:46Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330021 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ OZU BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE İLİŞKİN YÖNELİMLERİ Sema ÇELİKSOY Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2002 Danışman: Doç. Dr. Esmahan AĞAOĞLU Üniversitelerde, özellikle öğretmen yetiştiren bölümler önemli bir misyona sahiptir. Bu bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının kalite bilincine sahip olmaları gerekir ki, gelecekte görev yapacakları eğitim kurumlarında kalite bilincine sahip öğrenciler yetiştirebilsinler. Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim gören öğretmen adaylarının Toplam Kalite Yönetimine ilişkin yönelimlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma 2001-2002 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim gören 290 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans çözümlemesinden yararlanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerinde `SPSS 7.0 for Windows` paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonunda, beden eğitimi öğretmen adaylarının cinsiyetlerine, öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine, yetenek sınavındaki ana dallarına, yükseköğrenim öncesi öğrencilik yaşamlarında yönetim görevi alıp almamalarına, düzenli olarak spor yayını takip etme durumlarına ve mezun oldukları ortaöğretim kurumlarına göre Toplam Kalite Yönetimi Yönelimleri faklılık göstermezken, sosyal etkinliklere katılanlar vekatılmayanlar arasında istatistiksel açıdan katılmayanlar lehine anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. ııı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT TOTAL QUALITY MANAGEMENT TENDENCIES OF PHYSICAL EDUCATION TEACHER TRAINEES Sema ÇELİKSOY Department of Educational Sciences Anadolu University Educational Sciences Institute, September 2002 Advisor: Esmahan A?AO?LU, Associate Professor Universities, especially teacher training programs have a valuable mission. Teacher trainees studying at this programs should have the quality conscious; thus, they might educate their students with the essential quality conscious in the future. The ultimate objective of the study is to investigate the total quality management tendencies of physical education teacher trainees at Department of Physical Education Teacher Training Program of School of Physical Education and Sport at Anadolu University. The study was carried out on 290 teacher trainees attending Department of Physical Education Teacher Training Program of School of Physical Education and Sport. In this study, survey research method was used. In analyzing process, the arithmetical average, standart deviation, t-test in two group correlations and one way ANOVA in groups more than two were used. For the statistical data analysis of the responses 'SPSS 7.0 for Windows' was used. The finding of the study revealed that there wasn't a significant discrepancy between their gender. Also there were no discrepancies in terms of their grades, major, their administrative duties in their previous education. Considering the high school they had graduated from and also the sports periodicals they follow, the results revealed no discrepancies. As a result, this study explored that there was a significant discrepancy between the theacher trainees who involved in social activities and those who did not. IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmen adaylarının toplam kalite yönetimine ilişkin yönelimleri | |
dc.title.alternative | Total quality management tendencies of physical education teacher | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Quality management | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.identifier.yokid | 122373 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117298 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |