Show simple item record

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorBaran, Nimet
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:42Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:42Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330012
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; işverenlerin zihin engelli bireylerin istihdamlarına ilişkin görüş ve önerilerinin neler olduğunu belirlemektir. Araştırma Bursa ili Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Nilüfer Mesleki Eğitim Merkezi tarafından 2002-2003 yılma kadar yerleştirme yapılmış zihin engelli bireylerin çalıştığı işyerlerindeki 20 işverenle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırmada niteliksel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile veri toplanmıştır. Araştırma verilerini oluşturan işverenlerin zihin engelli bireyin istihdamlarına ilişkin görüş ve önerileri hazırlanan `Görüşme Formu` ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler frekans ve yüzdelik biçiminde ifade edilmiştir. Araştırma sonuçlan göstermektedir ki, işverenlerin, zihin engelli bireylerin istihdamlarında sorumluluk, teknoloji, uyum, ekip çalışması, iletişim ve akademik konularında beceriler aradıklarını ortaya koymaktadır. Bunun yanı sıra zihin engelli bireylerin iş ve işyeri deneyimlerinin arttırılmasının ve işe göre hazırlanmalarının önemli olduğu, okulun toplumu ve aileleri bilgilendirmenin yanı sıra bu konulara ağırlık vermesi gerektiği sonucu onaya çıkmaktadır.IV Araştırma sonunda; zihin engelli bireylerin istihdamlarında ne tür becerilerin göz önünde bulundurulduğu, bu bireylerin istihdam olanaklarının arttırılması konusunda bireylere sunulan eğitim hizmetlerinde hangi noktalar üzerinde ağırlıklı durulması gerektiği işveren görüşleri doğrultusunda ortaya konmuştur.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to estimate the opinions and suggestions of employers about employment of people with mental retardation. This study was realized by Nilüfer Professional Education Centre which is connected with National Education of Bursa Province and it has been worked with 20 employers in the place of people with mental retardation which they were settled up to year 2002- 2003. This study is a descriptive working in order to determine the situation. In this study the data have been collected by the technique of semi-structured interview among the qualitative search techniques. Study data of opinions and suggestions of employers about employment of people with mental retardation have been collected by `interview form`. Data which have been gathered in the study have been expressed in the manner of frequency and percentage. The study results indicate that employers want responsibility, technology, harmony, team working, communication, and sufficiency in academic subjects in employment of mentally retarded people. In addition it must be increased of mentally retarded people's experience about the work and working place, prepared for the work, and dwelled upon informing society and families.VI At the end of the study, it has been put forward according to employers opinions whichever sufficiency is cared of mentally retarded people's employment, whichever education services that are offered to individuals are heavily dwelled upon.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleİşverenlerin zihin engelli bireylerin istihdamlarına ilişkin görüş ve önerileri
dc.title.alternativeOpinions and suggestions of employers about employment of people with mental retardation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmployment
dc.subject.ytmEmployer
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid130000
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid124652
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess