Rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretnemlerinin kronik hastalığı olan öğrencilerle ilgili yaklaşımları: Bilgi kaynakları, bilgi düzeyleri ve tutumları
dc.contributor.advisor | Türküm, Ayşe Sibel | |
dc.contributor.author | Sakarya, Neşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:41Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330010 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ OZU REHBER ÖĞRETMENLERİN VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KRONİK HASTALIĞI OLAN ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ YAKLAŞIMLARI: BİLGİ KAYNAKLARI, BİLGİ DÜZEYLERİ, TUTUMLARI Neşe SAKARYA Eğitim Bilimleri (Eğitimde Psikolojik Hizmetler)Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Danışman: Yard. Doç. Dr. Ayşe Sibel TÜRKÜM Bu çalışmada; rehber öğretmenler, sınıf öğretmenleri ve 6-12 yaş grubu kronik hastalığı olan öğrencilerden alman bilgiler ele alınmıştır. Bu bilgiler; rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretmenlerinin, kronik hastalığı olan öğrenciler hakkında bilgi kaynaklan, bilgi düzeyleri ve hastalık durumuna yönelik tutumları üzerinde durulmuştur. Bu amaçla 2001-2002 Eğitim- Öğretim Yılında Eskişehir il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarındaki rehber öğretmen, sınıf öğretmeni ve kronik hastalıklı öğrenciler araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen `Rehber Öğretmen Anketi`, `Sınıf Öğretmeni Anketi**. `Öğrenci Görüşme Formu` ve `Hastalık Bilgisi Testi` ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretmenlerin öğrencilerin hasta olduklarını öğrenme, hastalıklar hakkında bilgiler ve öğrencilerin tedavi süreçleri hakkındaki bilgi kaynağının hasta çocuğun aileleri olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin, hasta öğrencilerin yasal haklarıyla ilgili bilgi kaynaklarının ise Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı resmi yazılar olduğu gözlenmiştir. Yapılan çalışmada rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretmenlerinin; öğrencilerin yasal hakları ve hastalıklar hakkında yeterli bilgilerinin olmadığı, kronik hastalıklarhakkındaki bilgi eksikliklerine bağlı olarak, öğrencilerin ve ailelerinin ihtiyaçlarını karşılayamadıkları ve bu konuda ek bilgiye ihtiyaçları olduğu gözlenmiştir. Araştırmada, rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretmenlerinin öğrencileri ve ailelerini yasal konularda bilgilendirme oranının düşük olduğu, hastalıklarla ilgili bilgilerini başkalarıyla paylaşma, öğrencilerin arkadaşlık ilişkileri ve ders etkinliklerine katılımı konusunda farklı tutumları benimsedikleri görülmüştür. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT OF MASTER THESIS SCHOOL COUNSELORS' AND CLASS TEACHERS' APPROACH IN' CHRONIC ILLNESS OF THE STUDENTS': SOURCE OF KNOWLEDGE, LEVEL OF KNOWLEDGE AND ATTITUDE Neşe SAKARYA Program in Educational Scienes (Psychological Services in Education) Institute of Educational Sciences Advisor: Assist. Prof. Dr. Ayşe Sibel Türküm In this study, the information gathered from school counselors', class teachers' and students' who have chronic diseases in 6-12 age group was compared. While comparising, school counselors' and class teachers' way of source of knowledge, level of knowledge about chronically ill students and their attitudes toward the disease was stressed. For this aim, school counselors, class teachers and chronically ill students from state primary schools in 2001-2002 education year in Eskişehir was taken into study. The data of this study was collected by ` School Counselor Questronnare'`. `Class Teacher Questronnare`, `Student Interview Form` and ` Illnes Information Test` where were structured by the investigetor. By this study, it was found that scholl counselors' and class teachers' source of knowledge about student's being illness, illness and curing process is student's family. It was observed that teachers was informed about ill students' legal right by offical papers published by Milli Eğitim Bakanlığı.In this study, it was found that school counselors' and class teachers' did not have enough knowledge about student's legal right and their shortage of information about chronic illnesses they could not meet students' and their families' needs and they should have more information about this topic. In this study, it was observed that information level made by school counselors and class teachers to students and their families' about legal issues was low. In addition, they had different attitudes towards sharing their information about illnesses with others, the friendship of students and students' joining in class activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretnemlerinin kronik hastalığı olan öğrencilerle ilgili yaklaşımları: Bilgi kaynakları, bilgi düzeyleri ve tutumları | |
dc.title.alternative | School counselors and class teachers approach in chronic illness of the students: Source of knowledge, level of knowledge ant attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Guidance teacher | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Chronic disease | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Patients | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 132857 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 124686 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |