Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Yücel
dc.contributor.authorTuna, Bekir
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:40Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:40Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330009
dc.description.abstractBu araştırma ile ilköğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmenlerin takım çalışmasına ilişkin görüşlerinin cinsiyet, görev unvanı, mesleki kıdem ve en son mezun oldukları okula göre neler olduğunun saptanması amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma, 2002-2003 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Döneminde Afyon il merkezindeki 34 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 797 yönetici ve öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiş olup, evrenin % 73,79'undan kullanılabilir veri elde edilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen, iki bölüm ve toplam 29 maddeden oluşan `Yönetici ve Öğretmenlerin Takım Çalışmasına İlişkin Görüşler? anketi ile toplanmıştır. Araştırmada verilerin çözümlenmesi aşamasında yönetici ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesinde ve olgusal verilere göre görüşlerin neler olduğunun belirlemesinde frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, yönetici ve öğretmenlerin yaklaşık üçte ikisinin takım çalışmasının okulların yapısına uygun olduğuna katıldıkları, okullarda kaliteyi artırmak için takımlarla çalışılması gerektiğine inandıkları, takım çalışmasının önemine inandıkları ve takım çalışmasının boşa zaman harcamak olduğuna katılmadıklarıIll belirlenmiştir. Yönetici ve öğretmenlerin takım çalışmasına ilişkin görüşlerinin cinsiyet, görev unvanı, mesleki kıdem ve en son mezun oldukları okula göre benzer düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractDivison of Educational Sciences (Education Administration, Supervising, Planning and Economics) Anadolu University Institute of Educational Sciences, September 2003 Adviser: Yard. Doç. Dr. Yücel ŞÎMŞEK With this research, it is aimed to determine the thoughts of directors and teachers about group work and what the views of director and teacher are according to the sex, reputation, professional seniority and the last schools that they graduated. The research, designed on was applied to 797 directors and teachers in Afyon city center at afficial primary schools in 2002-2003 education first term. It's obtained 73,79 percent of data from this research. The data about the aim of the research have been gathered in the name of `The Thoughts of Directors and Teachers Related to the Group Work` and it has two parts and 29 articles. At the stage of the analy sis of the data, the frequency and the percent calculation are used to determine the views of director and teachers according to the factual data. Owing to the findings obtained from the research, approximately two thirds of the teacher and directors agree with the idea of the group work is suitable for the structure of the schools. They also believe the importance of group work and it is necessary to work with the groups in order to increase the quality of the schools. To sum up, theviews of the directors and teachers about group work are similar to the sex, reputation, professional seniority and the last schools they graduated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTakım çalışmasına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşleri (Afyon ili örneği)
dc.title.alternativeThe Thoughts of directors and teachers related to group work (In city of Afyon)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeam work
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmAfyonkarahisar
dc.subject.ytmTeam work
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid129284
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid124633
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess