İlköğretim okullarında işitme engelliler için resim eğitimi programı ve bu programın işitme engelli kişinin gelişimine etkisi
dc.contributor.advisor | Aşkan, Aydın | |
dc.contributor.author | Gerçek, Turgut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:28Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329984 | |
dc.description.abstract | 11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ İŞİTME ENGELLİLER İÇİN RESİM EĞİTİMİ PROGRAMI VE BU PROGRAMIN İŞİTME ENGELLİ KİŞİNİN RESİMSEL GELİŞİMİNE ETKİSİ Turgut GERÇEK YÜKSEK LİSANS TEZİ Güzel Sanatlar Resim - İş Anasanat Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Aralık -2003 Danışman: Yrd.Doç. Aydın AŞKAN Türk toplumunun, yücelmesi ve mutluluğu yönünde çizilmiş bir hedefe, yalnızca kuramsal bilgilere boğulmuş kişilerle değil, yaratıcı gücü gelişmiş çok yönlü düşünülebilen, vatandaşlık sorumluluğu ve dayanışma duygusu ile dolu, tüketici değil, üretici bireylerle ulaşılabilir. Buna bağlı olarak, bir ülkenin genel eğitim-öğretim sisteminde, sanat eğitiminin rolü oldukça büyüktür. Sanat eğitimi içerisinde geniş bir yere sahip olan resim eğitimi ise bireyin yaratıcı gücünün gelişiminde önemli bir yer almaktadır. Resim eğitimi, normal işiten bir çocuk için ne kadar gerekli ise engelli bireyin gelişimi için de o kadar önemlidir. Bu çalışma ile ilköğretim okullarında, resim eğitimi programı dahilinde, işitme engelli öğrencilerin resimsel gelişimlerinin, genel bir değerlendirilmesi yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | m ABSTRACT If Turkish-society want to become high and want to be happy. Turkish people have to creative, have to think in many respects, have to know responsibility and have to be producer not consumer. Depend on it; fine arts-education has got a big role on general system of instruction and education. Art-education takes important part in human-life and developes their creatives. If art-education is necessary for child who is hearing normal, this education is necessary for child who is not hearing clearly, he is having excuse and this education is important for unhealing child and takes a big part for him development. By mis research; I try to explain importance of art-education for unhearing children and also I researched effects for development of these people. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında işitme engelliler için resim eğitimi programı ve bu programın işitme engelli kişinin gelişimine etkisi | |
dc.title.alternative | Art education for the unhearing pupils in primary school and the effects of that program to improvement of unhearing pupils in art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Development | |
dc.subject.ytm | Painting education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Hearing impaired | |
dc.subject.ytm | Disabled persons | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 128343 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 124567 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |