Show simple item record

dc.contributor.advisorBatu, Emine Sema
dc.contributor.authorÖncül, Nuray
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:25Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:25Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329979
dc.description.abstract11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU KAYNAŞTIRMA UYGULAMASI YAPILAN İLKÖĞRETİM OKULUNA DEVAM EDEN ZİHİN ÖZÜRLÜ ÖĞRENCİNİN BULUNDUĞU SINIFTA NORMAL ÇOCUK ANNELERİNİN KAYNAŞTIRMA UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Nuray ÖNCÜL Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temmuz 2003 Danışman :Yrd.Doç.Dr. E. Sema BATU Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma uygulamasının yapıldığı bir ilköğretim okulunda normal çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerini almaktır. Araştırma kapsamına gönüllü olarak katılan sekiz normal çocuk annesinin görüşleri alınmıştır. Bu amaçla nitel veri toplama tekniklerinden yan yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, daha sonra veriler tümevarım yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan annelerin tamamı okulun 8-E sınıfında okuyan öğrencilerin anneleridir. Bulgular normal çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin tutumlarının olumlu olduğunu, ancak kaynaştırma uygulaması ile ilgili bilgilerinin yeterli olmadığını göstermiştir. Ayrıca okul-veli işbirliğinin hemen hemen olmadığı ortaya çıkmıştır. Velilerin, okulda kaynaştırma uygulamasının yapıldığım ancak kaynaştırma sınıfına devam eden çocuklarından öğrendikleri bilgiler arasındadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular normal çocuk annelerine ve aynı zamanda babalarına yönelik olarak bazı önerilerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. En önemli öneri kaynaştırma uygulaması konusunda normal çocuk velilerinin bilgilendirilmesi için yapılacak etkinliklerin sıralanmasıdır. Ayrıca normal çocuk velileri ile kaynaştırma velilerini bir araya getirecek programların yapılması da önemli bir öneri olarak sunulmuştur.
dc.description.abstractIll ABSTRACT THE OPINIONS OF REGULAR EDUCATION STUDENTS' MOTHERS IN A PRIMARY SCHOOL TOWARD INCLUSION Nuray ÖNCÜL Special Education Major Anadolu University, Institute of Educational Sciences, July, 2003 Advisor: Assis. Prof. E. Sema BATU The purpose of the present study was to analyze the opinions of regular education students' mothers in a primary school toward inclusion in Eskişehir. The opinions of eight voluteer mothers were gathered. All of the mothers were the mothers of children who were attending to an eighth grade of a primary school. Moving with the purpose of the study semi-structured interviews were conducted with the mothers, and the data collected were analyzed using inductive analysis. Results of the study revealed that the opinions of regular education students' mothers were positive but, their knowledge about inclusion was not sufficient. It can also be said that school-parent cooperation was not sufficient either. Mothers also mentioned that they heard about the inclusion implementation from their children but nobody else from the school. There were also some recommendations for other regular education students' mothers and fathers. One of the major suggestions was THAT THERE SHOUL BEsome informing seminars for the regular education stidents' parents about inclusion and students with special needs. Another suggestion was meetings for the parents of both regular education and inclusion students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKaynaştırma uygulaması yapılan ilköğretim okuluna devam eden zihin özürlü öğrencinin bulunduğu sınıfta normal çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe Opinions of regular education students mothers in a primary school toward inclusion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.identifier.yokid129989
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid124649
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess