Toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine katkısı
dc.contributor.advisor | Bayrak, Coşkun | |
dc.contributor.author | Eker, Yalçin Fazil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:23Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329974 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZİ OZU TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARININ OKUL GELİŞİMİNE KATKISI Yalçın Fazıl EKER Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ocak 2003 Danışmanı: Prof.Dr. Coşkun BAYRAK Bu araştırma ile, Eskişehir merkez ilçedeki resmi ilköğretim okullarında yürütülen toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine etkisinin, okul yöneticileri ve toplam kalite yönetimi okul temsilcilerinin (formatörlerin) görüşlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma 2002-2003 eğitim öğretim yılında Eskişehir merkez ilçedeki, 99 ilköğretim okulunda görev yapan, 99 okul yöneticisi ve 99 formatör üzerinde gerçekleştirilmiş, evrenin % 90'ından kullanılabilir veri elde edilmiştir. Okul yöneticisi ve formatörlerin kişisel özelliklerini ve toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine katkısına ilişkin değerlendirmelerini belirlemeye yönelik maddelerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. Evren üzerinde çalışıldığından hipotez testine dönük çikanmsal istatistik yöntemler kullanılmamış, ayrıntılı frekans yüzde analizlerine olanak sağlayan betimsel istatistiksel yöntem kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, toplam kalite yönetimi uygulamalarının, okullarda, liderlik ve demokratik ortamın gelişmesi, sürekli iyileşme ve gelişme, müşteri memnuniyeti, tedarikçilerle işbirliği, konularında okul gelişimine katkı sağladığı ancak tam katılım boyutunda çalışanların kendiliğinden sorumluluk alma isteğinin artmasına ve sınıf yönetimi etkinliklerinin gelişmesine katkı sağlamadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Ill Toplam kalite yönetimi uygulamaları, okulların sürekli gelişmeye devam etmelerinde gerekli olan zihniyet değişikliğini yaratacak yöntem olarak benimsenmektedir. Okullarda yürütülen çalışmaların toplam kalite yönetimi anlayışı ile yemden yorumlanması, okulların gelişimi için harcanan çabalara ivme kazanacaktır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT THE EFFECTS OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT PRACTICES FOR THE SCHOOL DEVELOPMENT Yalçın Fazıl EKER Division of Educational Sciences (Education Administration, Supervising, Planning and Economics) Anadolu University Institute of Educational Sciences Adviser: Professor Dr. Coşkun BAYRAK It has been aimed with this study to identify the opinions of managers and the school agents of Total Quality Management about the effects of Total Quality Management practices for the school development in Eskişehir. The study was carried out 99 primary school managers and 99 school agent teachers in 2002-2003 Scholastic year which performed based on survey research method. It has been obtained % 90 straight data from the universe. The data were analyzed through frequency and percentage to investigate the personal information and the opinions of the school managers and school agent teachers about the effects of Total Quality Management practices for the school development. As a result, this study explored that Total Quality Management practices in schools have affected the school development with the topics which are leadership, democratic school climate, continuous development and improvement, customer satisfaction. But the result obtained from the study showed that the Total Quality Management has not been effective for the classroom management activities and total participation especially about getting responsibility.Total quality management practices have been accepted that the method which might change the thoughts that cause development of schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine katkısı | |
dc.title.alternative | The Effects of total quality management practices for the school development | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Quality management | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.identifier.yokid | 132766 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 124683 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |