Zihinsel engelli çocukların el becerilerinin gelişmesine resim-iş dersinin katkısı ile ilgili özel eğitim öğretmenlerinin görüşleri
dc.contributor.advisor | Uğurlu, Faruk | |
dc.contributor.author | Işik, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:21Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329971 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN EL BECERİLERİNİN GELİŞMESİNE RESİM-İŞ DERSİNİN KATKISI İLE İLGİLİ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ Hülya IŞIK Güzel Sanatlar Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2003 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Faruk UĞURLU Bu araştırma, zihinsel engelli çocukların el becerilerinin gelişme sine, resim-iş dersinin katkısı ile ilgili özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen problemi irdeleyen altı alt amaç belirlenmiştir. Bunlar: Zihinsel engelli çocuklara eğitim veren özel eğitim öğretmenlerinin resim-iş dersi ile ilgili eğitim durumları, zihinsel engelli çocuklara verilen resim-iş eğitimindeki potansiyel gücün etkin bir şekilde kulla nılması, çalışmaların sistemli ve çocuğun çok yönlü gelişmesine katkı sağlayacak şekilde uygulanması, çocuğun el becerisinin gelişiminde resim-iş dersi uygulaması, çalışmaların el becerisinin gelişmesine yönelik sistemli ve düzenli bir şekilde yapıldığı, malzemelerin kullanım ve niteliklerine göre ayrılabileceği bir ortamın durumu, çocukların el becerisinin gelişiminde resim-iş dersi programı ile ilgili destekleyici nitelikteki uygulamaları kapsamaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde, anket formu uygulanmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın verilerinden elde edilen bulgular anket formu sorularından yola çıkarak araştırmanın alt amaçlarının içeriğine göre hazırlanmış iki ayrı tablo ile ifade edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, zihinsel engelli çocukların el becerisinin gelişi mine katkı sağlamak amacı ile resim-iş dersi programının bu alanda, eğitim almış öğretmenler tarafından, bölüm dersleri dışında resim-iş dersi uygulamasına yönelik eğitim almamış olmalarına rağmen yeterli düzeyde uygulandığı belirlenmiştir. Araştırmanın son kısmında, araştırmanın bulgularından elde edilen bilgilere göre uygulama yönelik ve ileri araştırmalara yönelik bir takım önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | uı ABSTRACT This research was designed to determine the contribution of arl education in developing hand skills of mentally handicapped children. In order to achieve this task, six further questions were asked. These include the educational bacground of special education teachers who are working with mentally handicapped children in art education; teachers' views on art education given to these children; how they apply art education techniques systematically. Besides the main aim of the study, it was also hoped to reveal problematic areas in applying the curriculum on arts and crafts in classrooms designed for the children with severe learning problems. Data were gathered through a questionaire designed for the purpose. Findings obtained from the research data are summarized in separate tables and discussed accordingly. It is possible to conclude that, most of the special education teachers working at schools do not have formal traing in arts and crafts teaching. However, there is evidence that classroom teachers who follow the arts and crafts curriculum benefit from the suggested techniques in improving their pupils' manual abilities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Zihinsel engelli çocukların el becerilerinin gelişmesine resim-iş dersinin katkısı ile ilgili özel eğitim öğretmenlerinin görüşleri | |
dc.title.alternative | Designed to determine the contribution of art education in developing hand skills of mentally handicapped cildren | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Art lesson | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Hand | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Disabled children | |
dc.subject.ytm | Mentally retarded children | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.identifier.yokid | 132859 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 124685 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |