Show simple item record

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorÇelik, Ramazan Recayi
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:20Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:20Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329969
dc.description.abstract11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ZİHİN ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN ANNE-BABALARIN OKULDA ANNE-BABA KATILIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ (Bursa İlinde Bir Araştırma) Ramazan Recayi ÇELİK Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2003 Danışman: Yard. Doç. Dr. Atilla CAVKAYTAR Bu araştırma ile zihin engelli çocuğu olan anne-babaların okulda anne-baba katılımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2002-2003 Öğretim Yılı'nda Bursa ili merkezinde Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu'na bağlı olarak zihin engellilere eğitim ve rehabilitasyon hizmetleri sunan Özel Bursa Engelliler Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'ndeki 110 zihin engelli çocuğun anne-babalarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırma verilerini oluşturan, zihin engelli çocuğa sahip anne- babaların okulda aile katılımına yönelik görüşleri `Okulda Aile Katılımı` isimli anketle toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler frekans ve yüzdelik şeklinde ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olarak, zihin engelli çocuğu olan anne-babaların çoğunluğu genel olarak okulda katılım alanlarını önemli bulmakta, gereksinim duymakta ve katılmayı istemektedirler. Anne-babaların okuldaki etkinliklere katılım düzeyleri, katılım alanlarına yönelik önem ve gereksinimlerinin düşük olması durumunda azalmalar olmuştur. Okulda eğitime katılım alanlarına göre anne-babalar en çok genel ve özel sorunlarına çözüm aramak amacıyla öğretmenlerle birlikte yaptıkların toplantıların önemli görmekte, bu tip toplantılara gereksinimleri olduğu ve katılacaklarını belirtmektedirler. Buna karşın anne-babalar en çok gönüllüğe bağlı çalışmaların önemsiz bulduktan, bu tip çalışmaları gerekli bulmadıkları ve katılm ayacaklarını görüş olarak belirtmişlerdir.
dc.description.abstractHI ABSTRACT DETERMINING THE POINTS OF THE VIEW OF THE PARENTS WHO HAVE CHILDREN WITH MENTAL RETARDATION ABOUT PARENT'S PARTICIPATION AT SCHOOL (A research in Bursa) Ramazan Recayi Çelik Department of Education on Mental Retardation Anadolu University Faculty of Education, September 2003 Assistant Prof. Atilla CAVKAYTAR In this research, it has been aimed that there should be determined the pointsof the view of the parents who have children with mental retardation about parent's participation at school. This research has been done in 2002-2003 Educational Year in Bursa with the parents of 1 10 ehilden with mental retardation attending at Private Bursa The Education of The Individuals With Mental Retardation And The Rehabilitation Center, is under the authority of The Primiership Social Services and Children's Home, that presents educational and rehabilitation services. It is a descriptive study to determine the condition. The points of the view of the parents who have children with mental retardation about parent's participation at school have been gathered with an inquiry called' Parent's Participation at School'. The data which has been obtained from thereserch is expressed as frequency and percentage. As it is based on the data which has been obtained from the research generally most of the parents think that parent's participation is of great importance and they are in need of it and want to participate in it. Although most of the parents wanted to participate in the activities at school, they didn't mind participating in such activities, therefore, there has been decrease in the answers of the needs and the participations. At schools, parents find the meetings held with teachers essential to find solutions for then- general and their specific problems and mention that they are in need of such meetings and they will participate in these meetings. On the other hand, they find the work on voluntary basis insignificant and useless and assert that they won't participate in such a work.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihin engelli çocuğu olan anne-babaların okulda anne baba katılımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the points of the view of the parents who have children with mental reterdation about parent`s participation at school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSchool-family communication
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmBursa
dc.subject.ytmParents education
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid129205
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid124632
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess