Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Vuran, Sezgin | |
dc.contributor.author | Varlier, Gülçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:15Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329958 | |
dc.description.abstract | 11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMAYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ GülçinVARLffiR Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ocak, 2004 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Sezgin VURAN Özel gereksinimli çocukların okul öncesi eğitim alması sosyal kabulleri ve topluma kazandırılmaları için zorunludur. Bu zorunluluk Türkiye'de varolan yasalarla da belirlenmiş ve sürdürülmesi kaynaştırma uygulamaları temeline dayandırılmıştır. Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilerin okul öncesi dönemde kaynaştırma yoluyla eğitilmelerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada betimsel yöntem izlenmiştir. Araştırma verileri yan yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Toplanan nitel veriler sayısal olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2002-2003 öğretim yılında İç Anadolu Bölgesi'ndeki bir şehir merkezinde Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim okulları ve ana okullarında görev yapan okul öncesi eğitim öğretmenlerinden kaynaştırma öğrencisi okutan/okutmakta olan 30 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin tümü özel gereksinimlilerin okul öncesi eğitim alması gerektiğini düşündüğünü ve çoğunluğu bu eğitimin kaynaştırma uygulaması ile verilmesini yararlı gördüğünü ifade etmektedir. Bununla birlikte, öğretmenler kaynaştırma uygulaması konusunda kendilerini ve görev yaptıkları koşullan yeterli bulmadıklarını dile getirmektedirler. | |
dc.description.abstract | Ill ABSTRACT THE VIEWS OF PRE-SCHOOL TEACHERS ON INTEGRATION GülçinVARLIER Department of Special Education Anadolu University Institute of Educational Sciences, January, 2004 Advisor: Asst. Prof. Dr. Sezgin VURAN The pre-school education of children with special needs is necessary for their social acceptance, and for them to be a part of the society. This necessity is determined by the laws in Turkey, and its continuity is based upon the integration applications. This study aims at determining the views of pre-school teachers on the pre-school education of the children with special needs through integration, descriptively. The data were collected through semi-structured interviews. Qualitative data were analyzed quantitatively. The subjects were 30 primary and pre-school teachers, who were working for Ministry of National Education, in a province center in Middle Anatolia Region in the education year of 2002- 2003. The subjects were teachers who had students with special needs. According to the findings, all the teachers in the study think that the children with special needs should have pre-school education. Most of the teachers indicated that pre-school education should be given through integration for children with special needs. Furthermore, the teachers in this study expressed that they were not qualified on integration, and the working conditions were insufficient. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The Views of pre-school teachers on integration | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 147112 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 143989 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |