A Survey to Gather student perceptions of Anadolu University English preparatory school on the point of evaluating the program
dc.contributor.advisor | Balpınar, Zülal | |
dc.contributor.author | Sezgin, Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:11Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329950 | |
dc.description.abstract | m YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ANADOLU ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE HAZIRLIK OKULU PROGRAMINI DEĞERLENDİRME AMACIYLA ÖĞRENCİ ALGILAMALARININ SAPTANMASI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Funda SEZGİN İngiliz Dili ve Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2003 Danışman: Prof. Dr. Zülal Balpmar Eğitim programlarını değerlendirmeye yönelik birçok çalışma olmasına karşın, öğrenci algılamalarının bir program değerlendirme aracı olarak kullanılması ancak son zamanlarda önem kazanmıştır. Bu çalışma, öğrenci algılamalarının Anadolu Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu programım değerlendirmede bir veri toplama aracı olarak kullanılmasının etkilerini saptamayı hedeflemiştir. Çalışma Anadolu Üniversitesi lisans programlarına devam etmekte olan ve hazırlık programına dahil olmuş toplam 229 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Anadolu Üniversitesi'nin 6 farklı yüksekokul ve/veya fakültesi dahil edilmiştir. Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu öğrencilerinin programda verilen dersleri ve programı bir bütün olarak algılamalarını ve programda verilen dersleri önem sırasına göre sıralamalarım amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, veri toplama aracı olarak anket ve görüşmeler uygulanmıştır. Anket araştırmaya katılan bütün bölümlere uygulanırken, yüz yüze görüşmelerIV yapılan pilot çalışma sonuçlan göz önünde bulundurularak sadece Eğitim Fakültesi İngilizce öğretmenliği bölümüne uygulanmıştır. Veri analizinde niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak ankete katılan öğrencilerin Hazırlık Okuluna bakış açılarının olumlu olduğu saptanmıştır. Aynı zamanda, katılımcılar ders bazında bazı eksikliklerin olduğunu ankette belirtmişlerdir, konuyla ilgili ayrıntılar bulgular ve yorum bölümünde detaylı olarak sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | MA. THESIS ABSTRACT A SURVEY TO GATHER STUDENTS' PERCEPTIONS OF ANADOLU UNIVERSITY ENGLISH PREPARATORY SCHOOL ON THE POINT OF EVALUATING THE PROGRAM Funda SEZGİN Department of English Language Teaching Institute of Educational Sciences, Anadolu University, September 2003 Advisor Prof. Dr. Zülal Balpmar Although there is a large body of literature exploring the issue of evaluating educational programs, seldom has a research priority been placed on the use of student perceptions on the point of program evaluation. This research investigated the impact of using students' perceptions as a tool to gather data for program evaluation at Anadolu University English Preparatory School. Both quantitative and qualitative methods were employed to conduct this research within the population of undergraduate students at Anadolu University. The major data came from questionnaires and a series of semi structured interviews with six students from ELT Department. A total of 229 students from 6 departments participated in the study. Questionnaires were analyzed for this study and the results of the interviews were reported in the conclusion part of the study. The purpose of the study was to investigate students' perceptions on the program of Preparatory School and the courses offered in the program and also to determine students' rankings of the courses. The findings will be helpful for the people who want to conduct program evaluation in a university setting and who want to start a new preparatory program. The study results revealed that initially students had a positive attitude towards the English Preparatory School. However, they reported some points that they did not perceive as they gained a lot through the program. The participants reported some concerns on the point of each course provided in the program of theVI school. On the point of ranking the courses, the participants viewed Listening skills as the least important course in the program. From a research perspective, this study provided a great deal of insight into the issue of using students' perceptions as a tool to evaluate educational programs. In practical terms it shows how important it is to understand from a student's perspective how the courses are perceived. As a result, the study suggested a few ways to improve the program of Prep School. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A Survey to Gather student perceptions of Anadolu University English preparatory school on the point of evaluating the program | |
dc.title.alternative | Anadulu Üniversitesi İngilizce hazırlık okulu programını değerlendirme amacıyla öğrenci algılamalarının saptanması üzerine bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 146986 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 143903 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |