Show simple item record

dc.contributor.advisorCeyhan, Esra
dc.contributor.authorAkin, Y. Dilek
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:10Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:10Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329949
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ RESMİ VE ÖZEL GENEL LİSE ÖĞRENCİLERİNİN KENDİNİ KABUL DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Y. Dilek AKIN Eğitim Bilimleri ( Eğitimde Psikolojik Hizmetler) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2004 Danışman: Yard. Doç. Dr. Esra CEYHAN Bu araştırmada, resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin kişisel ve sosyal nitelikleri, aile nitelikleri ve aileden, arkadaştan ve öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyleri açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Bu amaçla, araştırmada resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kişisel ve sosyal nitelikleri olarak, cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı düzeyi, algılanan sosyo- ekonomik düzey, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılma durumu, öğrenim gördüğü okulda bulunmaktan hoşnut olma durumu, fiziksel görünüşünden memnun olma durumu; aile nitelikleri olarak annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, algılanan anne- baba tutumu, anne- babanın birliktelik durumu, doğum sırası algılanan sosyal destek düzeyleri olarak ise aileden, arkadaştan, öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyleri değişkenleri ele alınmıştır. Araştırma, 2003- 2004 eğitim- öğretim yılında; Eskişehir il merkezindeki 3 resmi genel liseden 518, 2 özel genel liseden 455 toplam 973 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiş ve 909 öğrenciden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Bu araştırmada, Kişisel Bilgi Anketi, Kendini Kabul Envanteri Lise Formu, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, verilerin analizinde; bağımsız gruplar arası t testi ile Faktöriyel Varyans Analizi uygulanmıştır. F istatistiği önemli bulunduğunda Tukey HSD testi kullanılmıştır.Ill Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeyleri resmi genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeyleri, cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı, algılanan sosyo ekonomik düzey, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılma durumu, öğrenim gördüğü okulda bulunmaktan hoşnut olma durumu, fiziksel görünüşünden memnun olma durumu, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, algılanan anne- baba tutumu, anne- babanın birliktelik durumuna, aileden, arkadaştan, öğretmenden algılanan sosyal destek düzeylerine göre farklılaşma göstermektedir. Bununla birlikte genel ve özel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin doğum sırasına göre farklılık göstermediği görülmüştür.
dc.description.abstractIV ABSTRACT EXAMINATION OF SELF-ACCEPTANCE LEVELS OF THE PUBLIC AND PRIVATE SCHOOL STUDENTS Y.DilekAKIN Program In Education Sciences (Physcological Services in Education) Institution of the Educational Sciences of Anadolu University, September 2004 Advisor: Assist. Prof. Dr. Esra CEYHAN In this research, I examined that whether the self-acceptance of the public and private school students differs from each other regarding their perceived social support levels, which are perceived from their individual and social characteristics, family, friends and teachers. For that reason, I examined sex, class level, academic success level, perceived socio-economic level, active participation to social and cultural activities, satisfaction from the school, satisfaction of the physical appearance of the public and private high school students as personal and social features; the education level of the mother and father, perceived mother and father attitudes by the children, the status of the parental relations as family features, perceived social support levels from the family, friends and teachers as social support levels after birth. The research is conducted in 2003-2004 among 973 students in total, covering 518 students from 3 public high schools and 455 students from 2 private high schools in Eskişehir, and useful data was derived from 909 of all. In this research, Personal Information Questionairre, High School Form of Self- Acceptance and Perceived Social Support Scale. In the research, Independent Inter-Group t Test and Factorial Variant Analysis Test was used. Tukey HSD test was also used, when F statistics was found important.According to the results of the research, the self acceptance levels of the private high school students were found significantly higher than those of the public school students. The self acceptance levels, sex, class levels, academic success levels, perceived socio-economic levels, the participation to the social and cultural activities, the satisfaction by the school, the satisfaction by the physical appearance of the students in public and private schools, the education level of the mothers and fathers, perceived mother and father attitutes differs depending on the preceived social support levels from the family relationship between the parents, family, friends and teachers. However, it was observed that the self-acceptance levels of the public and private high schools students did not differ from each other depending on the birth sequence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of self-acceptance levels of the public and private school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid147035
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid143950
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess