dc.contributor.advisor | Can, Gürhan | |
dc.contributor.author | Özdin, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:09Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329947 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARI İLE ZİHİNSEL OLMAYAN KİMİ ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER Özlem ÖZDİN Eğitim Bilimleri (Eğitimde Psikolojik Hizmetler) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2004 Danışman: Prof. Dr. Gürhan CAN Bu araştırmada, öğrencilerin yaşamlarının çoğunu geçirdikleri yer, uygun çalışma ortamına sahip olup olmamaları, serbest zaman etkinlikleri, çalışma alışkanlıkları, özel yetiştirme alıp almamaları, derslere etkin olarak katılıp katılmamaları, düzenli beslenme alışkanlıklarına sahip olup olmamaları, akşam yatış saati, üst öğretime devam edeceklerine ilişkin kararlan, kendilerini sağlıklı bulup bulmamaları, yaşadıkları sağlık sorunlarının türleri, öğrencilikle ilgili sorumluluklarını yerine getirmeleri, karşı karşıya bulundukları problem yoğunlukları, ailenin ekonomik düzeyi, anne babalarının çalışıp çalışmamaları, eğitim düzeyi, hayatta olup olmamaları, öz-üvey olmaları, boşanmış-evli olmaları, anne babalan ile olan ilişkileri, algıladıklan anne baba tutumu, anne babalan birbirleriyle iyi geçinip geçinmemeleri, ailesiyle oturup oturmamalan, öğretmen davramşlanm algılayış biçimi, yakın arkadaşlannın akademik basan düzeyleri, sınıf arkadaşlanyla olan ilişkilerinin akademik basanlarını farklılaştınp farklılaşürmadığmın incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2002-2003 öğretim yılında Eskişehir il merkezindeki Atatürk İlköğretim Okulu II. Kademeye devam eden 698 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin akademik basan ortalamalan okul yönetimi bilgisayar kayıtlarından elde edilmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin verilerin toplanması amacıyla, araştırmacı tarafından Uluğ (1981)'un Çalışma Alışkanlıklan Envanteri, Can (1992)'ın seçilmiş sorulardan oluşan Çalışma Alışkanlıklan Ölçeği, Baltaş (1993)'m Çalışma Alışkanlıklarını Değerlendirme Ölçeği'nden uyarlanarak hazırlanan ÇalışmaAlışkanlıkları Envanteri, Problem Tarama Envanteri ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri `SPSS 1 10` paket programı yardımıyla yapılmıştır. Veri analizi sırasında, bağımsız gruplar arası t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Varyanslanmn homojenliğinin kontrolü Levene testi ile gerçekleştirilmiştir. Varyans analizi sonucunun anlamlı bulunduğu durumlarda, Tukey- HSD testi (varyanslarm homojen olduğu gruplarda) ve Dunnett C test (varyanslarm homojen olmadığı gruplarda) kullanılmıştır. İstatistiksel sonuçlara göre, öğrencilerin uygun çalışma ortamına sahip olup olmamaları, serbest zaman etkinlikleri, çalışma alışkanlıkları, özel yetiştirme alıp almamaları, derslere etkin olarak katılıp katılmamaları, beslenme alışkanlıkları, akşam yatış saatleri, üst öğretime devam edeceklerine ilişkin kararlan, yaşadıkları sağlık sorunlarının türleri, öğrencilikle ilgili sorumlulukları yerine getirip getirmemeleri, karşı karşıya bulundukları problem yoğunlukları, ailenin ekonomik durumu, babalarının çalışıp çalışmamaları, babalarının eğitim düzeyi, algıladıkları anne baba tutumu, anne babalarının iyi geçinip geçinmemeleri, öğretmen davranışlarını algılayış biçimi, sınıf arkadaşlarıyla olan ilişkilerini algılayışları açısından akademik basanlarının önemli derecede farklılaştığım göstermektedir. Bununla birlikte, öğrencilerin yaşamlannın çoğunu geçirdikleri yer, annelerin çalışıp çalışmamalan, anne babanın hayatta olup olmama durumu, anne babanın öz üvey olma durumu, anne babanın boşanmış evli olma durumu, anne babalan ile olan ilişkileri, ailesiyle oturup oturmamalan, yakın arkadaşlarının akademik basan düzeylerine göre akademik basanlarının önemli derecede farklılık göstermediği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT OF MASTER THESIS THE RELATIONSHIPS BETWEEN THE SECOND GRADE STUDENTS' SOME PROPERTIES WHICH ARE NOT MENTALLY AND THEIR ACADEMIC ACHIEVEMENTS. Özlem ÖZDÎN Program in Educational Sciences ( Physchological Services in Education) Institute of Educational Sciences, September 2004 Advisor: Prof.Dr. Gürhan CAN In this study, the aim is to identify the places students live the most part of their life, whether they have appropriate study environments or not, their leisure time activities, working habits, whether they have taken special training, their participation to the lessons, they have got a regular nourishment habits or not, their sleeping time in the evenings, their decisions about the upper education, whether they feel themselves fit or not, the sorts of their health problems, to provide their responsibilities about the necessities for studentship, The problem intensity they meet, the economical level of the family,, whether the family live, the parents work or not, the educational level of the parents and their being whether steps or not, their marital status, the relationships between children and parents, the child's perception about the parents' behaviours, the good or bad relationships between parents, whether the child's living with the family or not, the style of understanding the behaviours of the teacher, the academic achievement level of the close friends and examinig the relations with the classmates and looking if there are differences in their academic achievement results or not. mThe data group of this study consists of 700 students from 6,7,8 grades in Atatürk İlköğretim Okulu which is in the centre of Eskişehir. In this study the useful data was taken from 698 students. The academic achievement avarage of the student's is taken from the school administration computer registers. Data related to the independent variables of the study was collected by Uluğ's (1981) Studying Habits Inventory, Scanning Problem Inventory, Can's(1992) Studying Habits Scale which consists of selected questions, Studying Habits Inventory which is prepared by using Baltaş's (1990) Studying Habits Scale, Problem Scanning Inventory and `Personal Information Form` developed by the researcher, was carried out by the researcher The statistical analyses of the data were done by using `SPSS 110 For Windows`. For the analyses of the data, t test for independent groups and one - way ANOVA were conducted. The control of homogenousity of the variances in the analyses was conducted by Levene test. Turkey - HSD test ( when the anovas are homogenous groups ) and Dunnett C test ( when the anovas are not homogenous groups) was conducted when the results of ANOVA were significant. According to the statistical results, students' academic achivements show differences with the perception of the relationships with the classmates according to whether the students have appropriate study environments, their leisure time activities, working habits, whether the students have taken special training, whether the students participate to the lessons, whether they have got regular nourishment habits, their sleeping time in the evenings, their decisions about the upper education, whether they feel themselves fit, the sorts of their health problems, whether the students provide their responsibilities about the necessities for studentship, the problem intensity they meet, the economical level of the family, whether the fathers work, the educational level of the fathers and the child's perception about the parents' behaviours, the good or bad relationships between parents, the style of perceiving the behaviours of the teacher,. However, it is appear that students' academic achievements don't show differences with their close friends' academic achievements according to the places which students live IVthe most part of their life, whether their mothers work, whether their parents live, whether the parents are step or not, whether the parents are married or divorced, the students' relationships with their parents, whether the students live with their family. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademe öğrencilerinin akademik başarıları ile zihinsel olmayan kimi özellikleri arasındaki ilişkiler | |
dc.title.alternative | The Relationship between the second grade students` some properties wich are not mentally and their academic achievements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 147038 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 143951 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |