Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin darama etkinliklerdeki yeterlikleri
dc.contributor.advisor | Öztürk, Ali | |
dc.contributor.author | Aydin, Mücella | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:08Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329944 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ OZÜ OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DRAMA ETKİNLİKLERİNDEKİ YETERLİKLERİ Mücella AYDIN İlköğretim Anabilim Dalı Okulöncesi Öğretmenliği Programı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Haziran 2004 Danışman: Yard. Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK Okulöncesi dönem insan yaşamının temelini oluşturur. Bu dönemde çocuklara sunulan yaşantılar onların gelecekteki yaşama bakış açısını önemli derecede etkiler. Okulöncesi eğitim programında gerçekleştirilen drama etkinlikleriyle çocukların, kendilerini başkasının yerine koyarak çok yönlü gelişmeleri, eğitimde etkin rol almaları, kendini ifade edebilmeleri, yaratıcı olmaları, yaşamı çok yönlü anlamaları, araştırma istek ve duygularını geliştirmeleri ve öğrenme isteklerini artırmaları amaçlanmaktadır. Bu nedenle de nitelikli bir eğitimin gerçekleştirilmesinde ve okulöncesi dönemden başlayarak toplumu oluşturacak bireylerin yetişmesinde önemli bir rol üstlenen öğretmenlerin drama konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaları son derece önemlidir. Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama etkinliklerİndeki yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ilinde resmi ve özel okulöncesi eğitim kurumlarında çalışmakta olan 179 okulöncesi eğitim öğretmeni oluşturmuştur. Ulaşabilme kolaylığı nedeniyle çalışma evreni aynı zamanda araştırmanın örneklemi olarak alınmıştır.Araştırmada veriierin çözümü için önce okulöncesi eğitim öğretmenlerinin anket formuna verdikleri yanıtlar SPSS programında bilgisayar ortamında değerlendirilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, okulöncesi eğitim öğretmenlerinin yeterlikleri sayı ve yüzdeler olarak ifade edildikten sonra aritmetik ortalamaları alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, öğretmenlerin drama etkinlikleri ve öğrenme durumları, drama etkinliklerinde çocuk oyunları, drama etkinliklerinde müzik ve dans eğitiminden yararlanma, drama etkinliklerinde değişik eğitim ortamlarından yararlanma ve drama etkinliklerinin değerlendirilmesi konularında yeterli oldukları görülmüştür. Buna karşın drama ve drama eğitimi, drama etkinliklerinde plastik sanatlardan yararlanma ve drama etkinliklerinde çocuk yazınından yararlanma konularında ise yeterli olmadıkları görülmüştür. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT COMPETENCES OF PRE-SCHOOL TEACHERS' IN DRAMA ACTIVITIES Mücella AYDIN Pre- School Teacher Training Program of Primary Education Department Anadolu University Institute of Educational Sciences, June 2004 Superviser: Assist. Prof. Dr. Ali ÖZTÜRK The Pre-school period constitutes the basis of human life. Experiences that children are involved in during this period are significantly influential on their future perspectives on life. By means of drama activities presented to children during their pre-school program, it is aimed that children develop themselves versatile, able to express themselves, be creative, take part in education effectively, comprehend the world multiple, improve their enthusiasm and feeling of research, and increase their research eagerness. Thus, teachers-as those who would contribute to the quality of education and who assume great responsibility for training future individuals of society-need to be equipped with sufficient knowledge and skills about drama activities. This research was carried out in order to evaluate the competency of pre-school teachers who employ drama activities in their classrooms. The survey method was utilized for the study. 179 pre-school teachers working for state and private pre-school education institutions in 2002-2003 academic year, in Eskişehir, constitute the sampling of the study. In this study, as a data collection instrument, a questionnaire including 49 items was employed to evaluate competency of teachers in drama activities employed in the pre-school education institutions. The sampling of the study is the same as the population because of its accessibility. mTo analyze the data, the statiscal programme SPSS was used. In analyzing the data, the teachers' competences were desribed in the form of percentages, and their mean-scores were then calculated. In conclusion, the findings of the study seem to reveal that teachers are quite competent in drama activities and learning situations created through these activities, in the use of children plays, music and dance in drama activities, in the creation of a variety of learning contexts through drama and in the evaluation of drama activities. However, they are found to be not competent enough in exploiting plastic arts and children literature in drama activities. IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin darama etkinliklerdeki yeterlikleri | |
dc.title.alternative | Competences of pre-school teachers`in drama activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 146832 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 143840 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |