dc.contributor.advisor | Türküm, A. Sibel | |
dc.contributor.author | Biyik, Nihal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:06Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329941 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DUYGULARININ KİŞİSEL VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ, ÖFKE EĞİLİMLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ Nihal Bıysk Eğitim Bilimleri (Eğitimde Psikolojik Hizmetler) Anabilinı Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2004 Danışman : Yard. Doç. A. Sibel Türküm Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin yalnızlık duygularının kişisel ve sosyal özellikleri ve öfke eğilimleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığmın incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin yalnızlık duygularının kişisel ve sosyal özellikleri ve öfke eğilimleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığmın incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın veri grubu 2003-2004 güz döneminde Anadolu Üniversitesinde öğretim gören 578 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada: öğrencilerin yalnızlık duyguları Demir (1990) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `UÇLA Yalnızlık Ölçeği`, öfke eğilimleri Özer (1994) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ``Durumluk Sürekli Öfke İfadesi Ölçeği` ve sosyodemografık özellikleri de araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 10 for Windows paket programı yardımıyla yapılmıştır. Verilerin analizinde, bağımsız gruplar arası t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Varyansların homojenliğinin kontrolü kevene testi ile gerçekleştirilmiştir. Varyans analizi sonucunun anlamlı bulunduğu durumlarda. Tukey- HSD testi uygulanmıştır. Tüm istatistiksel çözümlemeler için önemlilik düzeyi.05 olarak alınmıştır.Bulgular incelendiğinde; kişisel özellikler ile ilgili değişkenlerden cinsiyete göre. erkek öğrencilerin, kızlardan daha fazla yalnızlık duygusu yaşadıkları görülmüştür. Öğrencilerin yalnızlık duygularının sınıf düzeyleri, barınma durumları, interneti kullanma nedenlerine göre değişmediği bulunmuştur. Kendini beğenmeleri. yaşamlarından memnuniyetleri ve gelecek ile ilgili düşünceleri açısından öğrencilerin yalnızlık duygularının farklılaştığı bulunmuştur. Öğrencilerin, kendini beğenmeyenlerin beğenenlerden, yaşamlarından memnun olmayanların olanlardan ve geleceklerinin kötü olacağını düşünenlerin iyi olacağını düşünenlerden, yalnızlık duygularının daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sosyal özelliklerle ilgili değişkenlerden, anne ve babalan) la olan ilişkileri. se/gilisi olma durumları, arkadaşlık ilişkilerini başlatma ve sürdürme durumları, yaşadıkları sorunları paylaştıkları kişiler ve bir zorluk karşısında gösterdikleri tepkiler yönünden öğrencilerin yalnızlık duygularının değiştiği bulunmuştur. Öğrencilerin, anne ve babalarıyla ilişkilerinde sorun yaşayanların yaşamayanlardan, sevgilisi olmayanların olanlardan, arkadaşlık ilişkilerini başlatma ve sürdürmede başarısızların başarılılardan yalnızlık duygularının daha fazla olduğu bulunmuştur. Yaşadıkları sorunları paylaştıkları kişiler bakımından, yalnızlık duygusu yüksek olan öğrencilerin destek almak isteyip de alamadıkları ve bir zorluk karşısında gösterdikleri tepkiler yönünden ise yaşadıkları sorunlarını çevrelerinden gizledikleri bulunmuştur. Öfke eğilimlerine açısından sürekli öfke eğilimleri. öl`keyi içte tutma ve kontrol etmelerine göre öğrencilerin yalnızlık duygularına bakıldığında, anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Sürekli öfke düzeyleri yüksek olan öğrencilerin, orta ve düşük düzeyde olanlardan, öfkeyi içte tutma düzeyleri yüksek olanların orta ve düşük düzeyde olanlardan, öfkeyi kontrol etme düzeyi düşük olanların orta ve yüksek düzeyde olanlardan daha fazla yalnızlık duygusu yaşadıkları bulunmuştur. Öfkeyi dışta tutma açısından bakıldığında yalnızlık duygularının değişmediği bulunmuştur Araştırmadan elde edilen bulgular, daha önce yapılmış çalışmalarla birlikte yorumlanmış ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilişkilendirilerek tartışılmıştır. üi | |
dc.description.abstract | ABSTRACT OF MASTER THESIS LONELINESS FEELINGS OF UNIVERSITY STUDENTS IN PERSONAL AND SOCIAL CHARACTERISTICS, ANGER EXPRESSION LEVELS Nihal Bıyık Program In Educational Sciences ( Psychological Services in Education) Institute of Educational Sciences, September 2004 Advisor: Ph. D. A. Sibel Türküm The purpose of this study was to investigate whether loneliness feelings of university students change according to personal and social charaeterislicts. trait of anger and anger expression levels. The dala was obtained from a total of 578 Anadolu Universty students from each of four grades in the study. The loneliness feelings of the subject were assessed by UCİ.A Loneliness Scale and anger levels of subject were examined by means of Anger Expression Styles Scale. A personal information form, which was developed by the researcher, was used in order to collect the data related to the independent variables of the study. Statistical analyses of the data were done by using `SPSS 10 for windows`, for the analyses of data, t test for independent groups and one-way ANOVA were conducted. The control of the homogeneity of the variances in the analyses was conducted by Levene test. Tukey-HSD test was conducted when the results of ANOVA were significant. Significance level was taken as.05 for all statistical analyses. IVWhen the finding were examined, loneliness feelings of males were found significantly higher than those of females. When the loneliness feelings of university students were compared in term of classes, residences, reasons of internet usage, significant differences were not obtained. Loneliness feelings of university students, who do not like themselves, not satisfied with their own life and pessimistic about their future were higher than those liking themselves, satisfied with their own life and optimistic about their future. Significant differences were found in term of loneliness feelings of university students according to social characteristics such as their relationship with their parents, having a date, self-perception of initiating and maintenance of peer relationship, individuals they share their problems and their reactions in to difficulties. Loneliness feelings of university student having a problem with their parents were higher than those who do not have any problem with their parents. The loneliness feelings were also high with the university student without a dale, and who were unsuccessful in initiating and maintening peer relationship than those with a date and who were succesful in initiating and maintening peer relationship. Sini (leant differences were found in term of loneliness feelings of university students according to the anger expression styles and internalization and control of anger. Whereas the relationship between subject loneliness feelings and externalization anger not significant. The result were discussed in terms of the relationship letaralure related with the variables. Some important implications for the guidance of counseling area were discussed and recommendations were made for future research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin yanlızlık duygularının kişisel ve sosyal özellikleri, öfke eğilimleri açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Loneliness feelings of university students in personal and social characteristicts, anger expression levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 146945 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 143882 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |