Noticing the gap in spoken output: A case study on Turkish lower-intermediate EFL students
dc.contributor.advisor | Özcan, Fatma Hülya | |
dc.contributor.author | Kiylik, Zuhal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:55:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:55:03Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329935 | |
dc.description.abstract | 11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ ORTA ALT DÜZEY İNGİLİZCE ÖĞRENCİLERİNİN SÖZLÜ ANLATIMLARINDA ORTAYA ÇIKAN BOŞLUKLARI FARKETME DURUMLARI Zuhal Kıyhk İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ocak, 2004 Danışman: Doç. Dr. Fatma Hülya Özcan Bu betimleyici çalışma öncelikle öğrencilere kendi konuşmalarını dinleyip yorum yapma firsatı verildiğinde eksikliklerinin farkına varıp varamadıklarını incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmanın diğer bir amacı ise öğrencilerin eksikliklerinin farkına varma çalışmaları sırasında hangi dilbilimsel unsurların üzerinde yoğunlaştıklarını araştırmaktır. Veri toplamak için, orta alt düzeydeki sekiz İngilizce yabancı dil öğrencisine konuşma derslerinde yapmaları için üç farklı etkinlik verilmiştir. İlk olarak verilen etkinlik, üçüncü etkinlikten sonra öğrencilerin eksikliklerinin farkına varma oranlarında bir fark ortaya çıkıp çıkmadığını görmek için tekrar verilmiştir. Öğrenciler bu etkinlikleri yaparken videoya kaydedilmişlerdir. Daha sonra konuşmalarını seyretmek ve yorum yapmak üzere çağırılmışlardır. Öğrencilerin bu yorum yapma süreçleri de videoya kaydedilmiştir. Tüm konuşmalar kağıda dökülüp analizi yapılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin, araştırmacı ve bir İngiliz hoca tarafından belirlenmiş olan unsurların yaklaşık olarak %27'sini fark ettiklerim göstermiştir. Öğrenciler öncelikle gramer yapılarıyla ilgili unsurları, ikinci olarak da sözcükle ilgili unsurları fark etmişlerdir. İşlevle ilgili olarak da fark edilen çok az unsur vardır. Bu sonuçlar, öğrencilerin, konuşmalarında işlev yerine doğruluğa daha çok dikkat ettiklerini göstermektedir.m Çalışmanın bir diğer bulgusu da kullanılan etkinliklerin içeriklerinin ve özelliklerinin öğrencilerin fark ettikleri unsurlar ve sıklıkları üzerinde etkisi olduğudur. Bulgular tekrar edilen etkinliğin ikinci uygulamasındaki fark etme oranının ilk uygulamayla kıyaslandığında %8 oranında arttığını göstermiştir. Bu yüzden, öğrencilerin farkına varma durumlarının zamanla ilerlediği sonucu çıkarılabilir. Öğrenciler toplamda fark ettikleri unsurların ortalama olarak % 73 'ünü değiştirip uygun şekilde düzeltmişlerdir. Bu bulgu öğrencilerin dil yetilerinin geliştiğinin göstergesi olarak kabul edilebilir. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT This descriptive study mainly aimed at investigating whether noticing would occur when students were given an opportunity to reflect on their spoken output. Another aim was to investigate the types of linguistic features that were focused on during the noticing sessions. In order to collect data, eight lower-intermediate EFL learners were given three different tasks to accomplish in speaking lessons. They were video-recorded while they were performing. Then, they were invited to watch and comment on their output to see whether they are able to notice the gap between what they said and what they were supposed to say. These reflection sessions were also video- recorded. All the speech made by the students was written and analyzed. The first task was repeated at the end of the third task in order to find out whether there was a difference between the first and second noticing sessions of the same task. The results indicated that the students noticed approximately 27% of the features that the researcher identified in total. They mainly noticed the features about grammar forms and secondly vocabulary issues There were also a few noticed features related to function. This implies that the students were more concerned with the grammatical accuracy of their output rather than function. Another finding of the study was that the nature of the tasks had an influence on the types of the noticed features and the frequencies of those features. The findings showed that the amount of noticing increased 8% in the repeated task when compared with the first application. Therefore, it can be interpreted that awareness of the students improved in time. The students changed and corrected appropriately in the average of 73% of the features that they noticed in total. This finding might suggest that their language competence was developing. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Noticing the gap in spoken output: A case study on Turkish lower-intermediate EFL students | |
dc.title.alternative | Orta alt düzey İngilizce öğrencilerinin sözlü anlatımlarında ortaya .okan boşlukları farketme durumları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 147084 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 143979 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |