Show simple item record

dc.contributor.advisorOdabaşı, H. Ferman
dc.contributor.authorTanyeri, Tayfun
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:03Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:03Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329934
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN WEB TABANLI ÖĞRETİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ -İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Dersi `Maddedeki Değişim ve Enerji'/Ünitesinin Gagne'nin Öğretim Modeline Göre Web Tabanlı Öğretimi- Tayfun TANYERİ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Şubat 2004 Danışman: H. Ferhan ODABAŞI Son yıllarda öğretmen merkezli eğitim anlayışından öğrenci merkezli eğitim anlayışına doğru yönelme, öğrencinin öğrenme sürecine etkin katılımı gibi çağdaş eğitim anlayışlarının gelişmesi, Fen Bilgisi dersinin görsel, etkileşimli ve somut öğretim etkinlikleri ile işlenmesi gereksinimi ayrıca laboratuar olanaklarının yetersiz veya pahalı olması gibi gerekçeler, Fen Bilgisi öğretiminde Web destekli öğretim materyallerinin kullanılmasını zorunlu kılmaktadır. Web destekli öğretim materyali tasarımının en önemli boyutu öğrenme-öğretme modellerine ilişkin stratejilerin belirlenmesidir. Çünkü öğrenme-öğretme modelleri ile yönlendirilemeyen Web destekli öğretim materyalleri eğitimsel ölçütler bakımından yetersiz olacak ve öğrencilerde istenen davranış değişikliğinin oluşturulmasında yetersiz kalacaktır.. Bu araştırmada, İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi dersinin `Maddedeki Değişim ve Enerji` ünitesinin Web destekli öğretimine yönelik olarak, Gagne'nin Öğretim Modeli'ni temel alan bir öğretim materyali geliştirmek ve geliştirilen öğretim materyalinin, öğretimsel ve biçimsel yeterliliklerini fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda ortaya koymak amaçlanmıştır.İİİ Tarama modelinde tasarlanan bu araştırma için bir Web destekli öğretim materyali geliştirilmiş ve bu materyali değerlendirmeye yönelik bir anket formu hazırlanmıştır. Araştırma verileri, 2003-2004 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Döneminde Eskişehir il merkezine bağlı 9 MLO Okulu'nda görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinden elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlenmesinde frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, hazırlanan Web destekli öğretim materyalinin Gagne'nin Öğretim Modeli ilkelerini yansıttığı, Web destekli öğretim için uygun bir pedagojik yapı oluşturduğu ve biçimsel olarak da Web tasarım ilkelerine uygun olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT DETERMINATION OF OPINIONS OF SCIENCE TEACHERS ON WEB BASED EDUCATION -Web Based Teaching Of An 8th Grade Science Course Book Chapter Named `Transformation Of The Material And Energy` According To The Gagne's Teaching Model- Tayfun TANYERİ Division of Computer and Educational Instruction Technology Anadolu University Institue of Educational Sciences, February 2004 Adviser: H. Ferhan ODABAŞI Recent developments on the student-centered education led to the active involvement of the student in the education system. In the light of these developments science courses need to be revised. Visual interactive and concrete techniques could easily be inserted in the science courses through the use Web. In designing the Web aided material first step is identifying strategies based on certain teaching-learning principles and/or theories, because a Web material lacking such a theoretical basis will be inadequate. The purpose of this study is to develop a teaching material based on Gagne's Teaching Model for Web aided teaching of a book chapter named `Transformation of the Material and Energy` in an 8th grade science course and to determine the adequacy of the format and the content of the developed material by getting the opinions of science course teachers. The research project is planned in a scanning mode and consists of development of a Web aided teaching material and preparation of a survey to evaluate this material. The research data have been collected from science course teachers employed in 9 different MLO schools in Eskişehir, Turkey, in the 2003-2004 Academic Year, Fall. The analysis is based on the frequency counts.According to the data obtained in this research, it is verified that the Web aided teaching material reflects the principles of the Gagne's Teaching Model, creates a pedagogic structure for Web aided education, and suits the Web formatting criteria.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmenlerinin web tabanlı öğretime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi - İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersi `maddedeki değişim ve enerji` ünitesinin Gagne`nin öğretim modeline göre web tabanlı öğretimi-
dc.title.alternativeDetermination of opinions of science teachers on web based education -Web based teaching of an 8th grade science course book chapter named `transformation of the material and energy` according to the Gagne`s teaching model-
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid146863
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid143844
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess