Show simple item record

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorÖzcan, Nihal
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:01Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:01Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329929
dc.description.abstract11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ ZİHİN ÖZÜRLÜ ÇOCUKLARA TUVALET BECERİSİ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK AİLE EĞİTİMİ PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ Nihal ÖZCAN Özel Eğitim Ana Bilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2004 Danışman: Yard. Doç Dr. Atilla CAVKAYTAR Zihin Özürlü Çocuklara Tuvalet Becerisi Öğretimine Yönelik Aile Eğitimi Programım tamamlayan annelerin gerçekleştirdiği tuvalet becerisi öğretimi çalışmalarının, zihin özürlü çocuklarının tuvalet becerisini öğrenmedeki etkisini belirlemeye çalışan bu araştırma üç anne ve zihin özürlü çocuklarıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın gerçekleştirilmesinde yoklama «vreli denekler arası çoklu yoklama mpdeli kullanılmıştır. Zihin Özürlü Çocuklara Tuvalet Becerjsi Öğretimine Yönelik Aile Eğtimi Programı her biri yaklaşık bir buçuk saat süren iki toplantıdan ve telefon görüşmelerinden oluşmaktadır. Bu süreçte Zihin Özürlü Çocuklara Tuvalet Becerisi Öğretimi El Kitabı temel kaynak olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlan, Zihin Özürlü Çocuklara Tuvalet Becerisi Öğretimine Yönelik Aile Eğitimi Programını tamamlayan annelerin, program doğrultusunda yapüğı tuvalet becerisi öğretimi çalışmaları sonucunda, zihin özürlü çocuklarının tuvalet becerisini bağımsız düzeyde öğrendikleri, izleme sürecinde de benzer performans gösterdikleri, dolayısıyla Zihin Özürlü Çocuklara Tuvalet Becerisi Öğretimine Yönelik Aile Eğitimi Programının etkili olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractm ABSTRACT The purpose of this study was to determine the effects of teaching toilet skill to mental retarded children. The study was conducted with three mothers and their children. Multiple probe design was used this study. Toilet Skill Trained To Mental Retarded Children Program consist of two meetings, visiting home and making phone call. Toilet Skill Trained Hand Book was used as a basic source during the program. Both dependent reliability and independent reliability data were collected. Graphical analysis was used to determine the effectives of Toilet Skill Trained to Mental Retarded Children Program. The results of mis study showed that the program was effective on teaching toilet skill to mental retarded children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihin özürlü çocuklara tuvalet becerisi öğretimine yönelik aile eğitimi programının etkililiği
dc.title.alternativeThe Effectiveness of toilet skill trained to mental retarded children family trained program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid146861
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid143846
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess