Zihin özürlü öğrencilere silikleştirilen resimli fiş cümleleriyle okuma-yazma öğretiminde hata düzeltmeli eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
dc.contributor.advisor | Düzkantar, Ayten | |
dc.contributor.author | Eyidoğan, Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:56Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329920 | |
dc.description.abstract | iiiiiYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜZİHİN ÖZÜRLÜ ÖĞRENCİLERESİLİKLEŞTİRİLEN RESİMLİ FİŞ CÜMLELERİYLEOKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİNDEHATA DÜZELTMELİ EŞZAMANLI İPUCUYLA ÖĞRETİMİN ETKİLİLİĞİFunda EYİDOĞANÖzel Eğitim Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2005Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ayten UYSALBu çalışmada, zihin özürlü çocuklara silikleştirilen resimli fiş cümlelerini okuma-yazmabecerisinin öğretiminde hata düzeltmesi yapılarak gerçekleştirilen eşzamanlı ipucuylaöğretimin etkililiği araştırılmıştır. Aynı zamanda, eşzamanlı ipucuyla öğretimin araç -gereçler arası genelleme etkisi ve uygulama sona erdikten 3 ve 4 hafta sonraki sürdürmeetkisi incelenmiştir.Araştırmada, eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini belirlemek üzere tek denekliaraştırma modellerinden yoklama evreli davranışlar arası çoklu yoklama modelikullanılmıştır. Araştırma, Eskişehir ilinde bir özel rehabilitasyon merkezinde Özbakımsınıfına devam eden 7-9 yaşları arasında iki erkek öğrenci ile yürütülmüştür.Hata düzeltmesi yapılarak gerçekleştirilen eşzamanlı ipucuyla öğretimin zihin özürlüçocuklara silikleştirilen resimli fiş cümlelerini okuma-yazma becerisininöğretilmesindeki etkililiğini değerlendirmek için toplu yoklama, günlük yoklama,öğretim, sürdürme ve genelleme oturumları düzenlenmiştir. Oturumların tümü bire-biröğretim düzenlemesi biçiminde gerçekleştirilmiştir. Öğretim sırasında sözel+modelipucu bir arada kullanılmış ve hata düzeltmesi olarak da kırmızı kalem ile tekraryazdırma ve sözel ipucuna yer verilmiştir.iiiivAraştırmada hem gözlemciler arası güvenirlik hem de uygulama güvenirliği verisitoplanmış, eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği grafiksel analiz kullanılarakbelirlenmiştir.Araştırma bulguları, hata düzeltmesi yapılarak gerçekleştirilen eşzamanlı ipucuylaöğretimin zihin özürlü çocuklara silikleştirilen resimli fiş cümlelerini okuma-yazmabecerisinin öğretiminde etkili olduğunu ve öğretim sona erdikten 3 ve 4 hafta sonra daöğrenilenlerin kalıcılığının korunduğunu gösterir niteliktedir. Farklı araç gereçlerlegerçekleştirilen genelleme oturumlarında bir öğrencide %100 düzeyinde doğru tepkininsürdüğünü göstermektedir. | |
dc.description.abstract | ivvABSTRACTTHE EFFECTIVENESS OF SIMULTANEOUS PROMPTING WITH ERRORCORRECTION IN TEACHING SKILLS OF READING AND WRITING FADED BYPICTURAL SENTENCES TO CHILDREN WITH MENTAL RETARDATIONFunda EYİDOĞANDepartment of Special EducationAnadolu University Institute of Educational Sciences, September 2005Advisor: Assist. Prof. Ayten UYSALIn this study, the effectiveness of simultaneous prompting with error correction inteaching skills of reading and writing faded by pictural sentences to children withmental retardation had been examined. At the same time, the generalization effect ofsimultaneous prompting across materials and the maintanence effect of three and fourweek after procedure finished had been investigated.In order to determine the effectiveness of simutaneous prompting, multiple-probe(baseline) design across behaviors, one of the single subject designs, had been used.This research had been conducted with two students who were between 7-9 years old.The study was also a conducted in a self care class in a private rehabilitation center inEskisehir.In order to assess the effectiveness of simultaneous prompting with error correction inteaching skills of reading and writing faded by pictural sentences to children withmental retardation, full probe, daily probe, teaching, maintanence and generalizationhad been conducted. All sessions had been realised as one to one teaching sessions.During teaching, both verbal and model prompts had been used. As the error correction,rewriting with a red pencil and verbal prompt had been used.vivIn the study both interobserver and procedural realibility data were collected, theeffectiveness of simultaneous prompting had been determined by graphic analyses.Resarch findings have showed that simultaneous prompting with error correction inteaching skills of reading and writing faded by pictural sentences to children withmental retardation is effective and maintenance had been preserved three and fourweeks after the procedure finished. In generalization sessions, realised with differentmaterials, one student has showed to continue %100 correct respomd. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Zihin özürlü öğrencilere silikleştirilen resimli fiş cümleleriyle okuma-yazma öğretiminde hata düzeltmeli eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği | |
dc.title.alternative | The Effectiveness of simultaneous prompting with error correction in teaching skills reading and writing faded by pictural sentences to children with mental retardation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151182 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187988 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |