Show simple item record

dc.contributor.advisorKaba, Fethi
dc.contributor.authorÜnalan, Halit Turgay
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:53Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:53Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329914
dc.description.abstractDOKTORA TEZ ÖZÜANADOLU ÜNİVERSİTESİEĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜGRAFİK EĞİTİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN ETKİLİLİĞİHalit Turgay ÜNALANGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağustos 2005Danışman: Doç. Fethi KABABu araştırmada; Bilgisayar Destekli Eğitimin Grafik Tasarımın temel ilkelerinden renk vetipografi konularını bilme ve uygulayabilme üzerine etkililiği incelenmiş, biri deney diğerikontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Araştırma onyedi'si deney ve oniki'sikontrol grubunda olmak üzere toplam yirmidokuz öğrenci ile yürütülmüştür. Bilgisayardestekli grafik tasarımı eğitimine başlamadan önce her iki gruba Başarı testi, Renk BilgisiBaşarı Testi uygulanmış, Renk ve Tipografi konuları ile ilgili olarak uygulama çalışmalarıyaptırılmıştır. Deney grubuna araştırmaya ilişkin bilgisayar destekli grafik eğitimi programı36 ders saati uygulanmıştır. Kontrol grubu üzerinde ise geleneksel grafik eğitimi dışındahiçbir uygulama yapılmamıştır. Bilgisayar Destekli Grafik Eğitimi programı sonunda deneyve kontrol gruplarına Başarı testi, Renk Bilgisi Başarı Testi, Renk ve Tipografi konuları ileilgili olarak uygulama çalışmaları tekrar yaptırılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından eldeedilen veriler arasında farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla ?t? testindenyararlanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak .01 güven düzeyi benimsenmiştir. Verilerinanaliziyle ilgili istatistiksel çözümlemelerde SPSS (Statistical Package for the SocialSciences) paket programından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, Bilgisayar destekli eğitimden yararlanarak işlenen grafik tasarımıdersine katılan deney grubu ile geleneksel olarak işlenen grafik tasarımı dersine katılankontrol grubu arasında grafik tasarımın temel ilkelerinden renk ve tipografi konularına ilişkinbilgileri öğrenme, kullanma ve uygulama becerilerinin gelişimi arasında deney grubu lehineanlamlı fark vardır. Bu araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda, Anadolu ÜniversitesiEğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği bölümünde grafiktasarımı eğitiminde bilgisayar destekli eğitimin etkili olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractABSTRACTTHE EFFECTIVENESS OF COMPUTER SUPPORTED EDUCATION INGRAPHIC TRAINING IN EDUCATION FACULTYDEPARTMENT OF FINE ARTS IN ANADOLU UNİVERSITYH.Turgay ÜNALANDepartment of Fine Arts EducationAnadolu University Graduate School of Educational Sciences, August 2005Advisor: Assoc. Prof. Fethi KABAIn this rearch, the effectiveness of being acknowledged and putting into practice of the areasof colour and typography one of the basic principles of the Graphic Design in computersupported Education was investigated. Two groups of learners were divided as control andexperiment groups. The total number of subjects was 29, namely 17 subjects in experimentand 12 in control group. Before the instruction of Computer Supported Graphic Training, anAchievement Test and the Knowledge of Color Achievement tests were given additionaly,applied studies an Color and Typhography were carried out. 336 hour training on ComputerSupported Graphic Education were given to experiment group. As for the control group, noapplication was carried out apart from traditational training. At the and of the ComputerSupported Graphic Training, subjects were retested through Achievement test and knowledgeof Colour Test and once again applied studies on colour and Typography were carried out.In order to determine if there is a signaficant diffeerence between the data gathered fromcontrol and experiment groups, the ?t? test was used and the .01 significance level wasconsidered. In analyzing the data the SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) wasused.As a result of the study, there is a signaficant difference for the fovour of experiment group,participated in the Computer Supported Graphic Training and the control group exposed totraditional education, in terms off utilizing and applying skills that are the basic principles ofgraphic design. In considering the result oh the study, ıt was found out that the computersupported training was effective in the graphic designing courses in Anadolu UnivesityEducation Faculty, Fine Arts Department.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümü grafik eğitimi dersinde bilgisayar destekli eğitimin etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of computer supported education in graphic training in education faculty department of fine arts in Anadolu University
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151197
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187991
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess