The sources of foreign language reading anxiety of students in a Turkish EFL context
dc.contributor.advisor | Aydın, Belgin | |
dc.contributor.author | Kuru Gönen, İpek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:53Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329913 | |
dc.description.abstract | Kaygının yabancı dil öğreniminde önemli bir rolünün olduğu ve yabancı dil öğrenenöğrencilerin yaşadığı kaygının dil öğrenimlerini nasıl etkilediği son zamanlardaaraştırmacıların ilgisini çekmektedir. Araştırmacılar özellikle, kaygının konuşma, dinleme,yazma ve okuma gibi birtakım becerilerin edinimini neden ve nasıl etkilediği üzerindeyoğunlaşmaktadır. Bu beceriler arasında, hakkında çok az araştırma yapılmış olan alanlardanbirisi de kaygı ve yabancı dilde okuma arasındaki ilişkidir.Bu çalışma, öğrencilerin bakış açısından yabancı dilde okuma kaygısının kaynaklarınıbulmayı hedeflemiştir. Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi ngiliz Dili ve Eğitimi Bölümü'ndeokuyan 50 birinci sınıf öğrencisi denek olarak seçilmiştir. Yabancı dilde okuma kaygısınınkaynaklarını bulabilmek için, öncelikle öğrencilerin hissettiği kaygının yabancı dildeokumaya özgü mü yoksa genel dil öğrenimiyle mi ilgili olduğunun bulunması gereklidir. Bunedenle, bu çalışmada iki ölçeğin Türkçe versiyonları kullanılmıştır. Bu ölçekler; öğrencileringenel dil öğrenme kaygı seviyelerini ölçen FLCAS ve yabancı dilde okuma kaygı seviyeleriniölçen FLRAS'dır. Bu ölçeklerden FLRAS'ın Türkçe versiyonu bulunmadığından, bu ölçekgeri çevirme yöntemiyle Türkçe'ye çevrilmiştir. Geçerlik ve güvenirliği ise 332 öğrenci ileyapılan pilot çalışmada temel bileşenler analizi ve varimax rotasyonu tekniği ile Cronbach αkatsayısı kullanılarak hesaplanmıştır. Bu çalışmada kullanılan iki ölçek öğrencilere farklızamanlarda verilmiş ve Pearson product-moment korelasyon analizi sonucunda yabancı dildeokuma kaygısının genel dil öğrenme kaygısı ile alakalı, fakat ondan ayrı bir fenomen olduğuortaya çıkmıştır.Yabancı dilde okuma kaygısının kaynaklarını bulabilmek için çalışmaya katılanöğrencilerden yedi hafta boyunca her hafta günlük tutmaları istenmiştir. Ayrıca, deneklerden% 50 si yani 25 öğrenci ile günlüklerin analizlerinden çıkan yabancı dilde okuma kaygısıkaynaklarını desteklemek ve ilave etmek istedikleri herhangi bir şey kalıp kalmadığınıanlamak amacıyla görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler çözümlenerek, hem öğrencilerintuttukları günlükler hem de görüşmeler Sabit Karşılaştırma Yöntemi kullanılarak analizedilmiştir.Analizlerin sonucunda, ngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin,yabancı dilde okuma kaygısına etki eden üç ana kaynak bulunmuştur. Bu kaynaklar; kişiselfaktörler, okuma metni ve okuma dersinden dolayı ortaya çıkan kaygılardır. Bu çalışma,yabancı dilde okuma kaygısının ayrı bir fenomen olduğunu ve öğrencilerin hedef dilde okumayaparken bir takım nedenlerden ötürü kaygı duyduklarını ortaya çıkarmıştır. Son olarak,çalışmanın bulguları doğrultusunda bir takım çıkarımlar irdelenmiş ve öğrencilerin yabancıdilde okuma kaygılarına ilişkin çeşitli çözüm önerilerinde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Anxiety has an important role in learning a foreign language and there is a growinginterest in how anxiety affects language learning. In the recent years, why and how anxietyinfluences the acquisition of certain skills like speaking, listening, writing and reading haveattracted the attention of many researchers. Among these skills, one area which little researchexists is the relationship between reading in a foreign language (FL) and anxiety.This study aimed at finding the sources of FL reading anxiety from the students?perspectives. For this purpose, 50 first year students at Anadolu University, English LanguageTeaching Department were taken as the subjects. In order to find out the sources of FLreading anxiety; first of all, whether the anxiety students feel is specific to FL reading, or partof general FL anxiety should be found. Therefore, Turkish versions of two scales were used inthis study. These are; Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) which wasdesigned to measure the general FL anxiety levels of the students and Foreign LanguageReading Anxiety Scale (FLRAS) which was designed to measure the FL reading anxietylevels of the students. Since FLRAS did not have a Turkish version, this scale was translatedinto Turkish by using back translation method. The validity and reliability of this scale werecalculated in a pilot study with 332 students by applying a principle component analysis andCronbach?s α. The two scales used in this study were administered to students at differenttimes and as a result of the Pearson product-moment correlation coefficient analysis, FLreading anxiety was found as a phenomenon related to, but distinct from general FL anxiety.In order to find out the sources of FL reading anxiety, students were asked to keepdiaries for seven weeks on a weekly basis. Moreover, 50% of the subjects-that is 25- wereinterviewed to support the findings derived from the analyses of the diaries and explorewhether there was anything left that they wanted to express. The interviews were transcribedand both the diaries and interviews were analyzed by using The Constant ComparisonMethod.As a result of the analyses, three main sources of FL reading anxiety were identified ina Turkish EFL context. FL reading anxiety Turkish students experienced was caused by thepersonal factors, the reading text and the reading course. This study revealed that FL readinganxiety exists as a distinct phenomenon and students were experiencing reading anxiety whilereading in the target language due to some factors. Finally, implications of this study werediscussed and some suggestions for dealing with the FL reading anxiety were made. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The sources of foreign language reading anxiety of students in a Turkish EFL context | |
dc.title.alternative | İngilizce`yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin yabancı dilde okuma kaygılarının kaynakları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151161 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187976 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |