Show simple item record

dc.contributor.advisorGürcan, Ayşen
dc.contributor.authorGündüz, Şemseddin
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:52Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:52Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329912
dc.description.abstractBu araştırmada, geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarınınlisans öğrencilerinin akademik başarıları ve ödeve ilişkin tutumları üzerindeki etkileriincelenmiştir.Araştırmanın denek grubunu 2004-2005 öğretim yılının güz döneminde Anadolu ÜniversitesiEğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'ne devam edipBTÖ201 Programlama Dilleri I dersini alan 58 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada yarıdeneysel deneme modeli olan eşitlenmemiş gruplardan oluşan desen kullanılmıştır.Araştırmanın başlangıcında grupları belirlemek için yansız atama yapılmış, A şubesindeolanlar geleneksel ödev uygulamalarına, B şubesinde olanlar ise çevrimiçi ödevuygulamalarına alınmışlardır. 29 kişilik her bir sınıfta, 14 öğrenci ödevini bireysel olarakhazırlamış, kalan 15 öğrenci ise ödevlerini işbirliğine dayalı olarak hazırlamışlardır.Katılımcılar deney sürecinin başında ve sonunda ödev tutum ölçeğini yanıtlamışlardır. Başarıölçümüne ise deney sürecinin sonunda ve denemeden 2 ay sonra katılmışlardır.Araştırma sonunda elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesinde SPSS 10.0 paketprogramından yararlanılmış, gruplar arası karşılaştırmalarda iki yönlü ve tekrarlı ölçümvaryans analizleri uygulanmış, anlamlılık düzeyi .05 olarak benimsenmiştir.Araştırmada verilerin çözümlenmesinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır:Geleneksel ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin akademik bilgilenme düzeyleriâ¢ile çevrimiçi ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin akademik bilgilenme düzeyleriarasında; ve bireysel ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin akademik bilgilenmedüzeyleri ile işbirliğine dayalı ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin akademikbilgilenme düzeyleri arasında anlamlı bir fark yoktur.Çevrimiçi bireysel ödev uygulamasına katılan öğrencilerin akademik bilgilenmeâ¢düzeyi, geleneksel bireysel ödev uygulamasına ve çevrimiçi işbirliğine dayalı ödevuygulamasına katılan öğrencilerin akademik bilgilenme düzeyinden daha yüksektir.Geleneksel ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin ödeve ilişkin tutum düzeyleri ileâ¢çevrimiçi ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin ödeve ilişkin tutum düzeyleriarasında; ve bireysel ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin ödeve ilişkin tutumdüzeyleri ile işbirliğine dayalı ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin ödeve ilişkintutum düzeyleri arasında anlamlı bir fark yoktur.Sonuç olarak; çevrimiçi bireysel ödev uygulaması, öğrencilerin akademik başarılarınınyükseltilmesinde etkili olabilmektedir. Geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalıödev uygulamalarının öğrencilerin ödeve ilişkin tutumları üzerindeki etkilerinin birbirlerindenüstün olmadığı görülmektedir.
dc.description.abstractIn this study, the effects of traditional-online and individual-cooperative homework practiceson undergraduate students? academic success and attitudes towards homework was studied.The subject groups of the research consists of 58 students chosen from Computer andInstructional Technologies Education Department of Education Faculty of AnadoluUniversity at first term of 2004-2005 who were enrolled BTO201 Programming Languages I.In equalized groups semi-experimental model was used in this research. The groups wererandomly assigned for determine at groups at the beginning of the research, those in A sectionwas taken to traditional homework practices, those in B section was taken to onlinehomework practices. In each class consisting of 29 students, 14 students prepared theirhomework individually, and the rest 15 students prepared their homework cooperatively.Participants answered Homework Attitude Scale at the beginning and at the end of theexperimental process. Also, they participated in the Success Scale at the beginning of theexperimental process and 2 months after the experiment.SPSS 10.0 program was used in the statistical analysis of data collected. For within groupcomparisions two-way ANOVA and repeated measures ANOVA were used and .05 wasaccepted as the level of significance.After the analysis of the data, the following findings were taken:There were no significant differences between the academic information level of studentsâ¢who participated in traditional homework practices and online homework practices; andwho participated in individual homework practices and cooperative homework practices.In terms of the level of academic information, there were significant differences in favorâ¢of the online individual homework practices group with traditional individual homeworkpractices group and online cooperative homework practices group.There were no significant differences between the attitudes towards homework level ofâ¢students who participated in traditional homework practices and online homeworkpractices; and who participated in individual homework practices and cooperativehomework practices.As a result; the online individual homework practices might effect student?s academicachievement. Traditional-online and individual-cooperative homework practices were notsuperior to one another as far as attitudes towards homework was considered.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeleneksel çevrimiçi ve bireysel işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarılarına ve ödeve ilişkin tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of traditional online and individual cooperative homework on undergraduate students` academic achievement and attitude towark homework
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151162
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187977
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess