Processing instruction through structured input activities and output practice activities : A study on causative insruction
dc.contributor.advisor | Keçik, İlknur | |
dc.contributor.author | Tuncer, Fazilet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:50Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329908 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ettirgen çatıyı 3 farklı gurupta, sadece yapılandırılmış girdialıştırmaları, yapılandırılmış girdi alıştırmaları+ üretim alıştırmaları ve ileri seviye?Focus on Grammar?da bulunan alıştırmaları kullanarak öğrenen öğrencilerin kısadönem ve uzun dönem başarılarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Buçalışmaya Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunun hazırlıksınıfı öğrencilerinden 3 gurupta öğrenim gören 54 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilere3 farklı öğretim paketi ve bir ön sınav, ve iki art sınav verilmiştir. Sınav 3 bölümdenoluşmuştur: 10 soruluk üretim bölümü, 10 soruluk çoktan seçmeli tanıma bölümü, veyazma bölümü. Öğrenime başlamadan önce öğrencilere ön test verilmiş, ön testinuygulanmasından 2 gün sonra öğretime başlanmıştır. Her grupta 45 dakikalık 3 derssaati boyunca uygulama yapılmıştır. Uygulamadan hemen sonra öğrencilere bir artsınav uygulanmış ve 5 hafta sonra da aynı art sınav tekrar verilmiştir. Öğrencilerinön test ve iki art test sınavlarının sonuçlarının gruplar arası karşılaştırmaları tekyönlü varyans analizi kullanılarak incelenmiş ve aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir:a. Kısa dönemde, yapılandırılmış girdi alıştırmalarının ders kitabı Focuson Grammar'daki alıştırmalardan tanıma yeteneğini geliştirmeaçısından daha etkili olduğu bulunmuştur. Üretim yeteneğiningeliştirilmesi açısından, guruplar arasında, kısa dönemde ve uzundönemde bir fark görülmediği sonucu elde edilmiştir. Ayrıca guruplararasındaki tanıma yeteneği açısından kısa vadede gözlemlenen farkınuzun vadede kaybolduğu görülmüştür fakat yapılandırılmış girdialıştırmaları gurubu diğer guruptan biraz daha yüksek bir başarıgöstermiştir.b. Hem kısa dönemde hem de uzun dönemde, yapılandırılmış girdialıştırmaları + üretim alıştırmaları üretim ve tanıma yetenekleriningeliştirilmesi açısından ders kitabı Focus on Grammar'dakialıştırmalardan önemli derecede daha etkili olmuştur.c. Üretim yeteneğinin geliştirilmesi açısından, yapılandırılmış girdialıştırmaları + üretim alıştırmaları sadece yapılandırılmış girdialıştırmalarından kısa dönemde daha etkilidir fakat bu fark uzunvadede yok olmaktadır. Bu iki gurup arasında testin diğerbölümlerinde uzun yada kısa vadede büyük bir fark görülmemiştir,fakat yapılandırılmış girdi alıştırmaları + üretim alıştırmaları gurubutestin üretim ve tanıma bölümlerinde sadece yapılandırılmış girdialıştırmaları gurubundan biraz daha iyi bir performans göstermiştir.d. Testin yazma bölümünde, guruplar arasında, ne ilk ne de ikinci artsınavda bir fark görülmemekle birlikte, ettirgen çatıyı yapılandırılmışgirdi alıştırmaları ve yapılandırılmış girdi alıştırmaları + üretimalıştırmaları tekniği ile öğrenen öğrencilerin yazdıkları paragraflardaöğrendikleri ettirgen çatı oluşturan fiillerin kullanımında çeşitlilikgösterirken, yapıyı ders kitabındaki alıştırmaları yaparak öğrenenguruptaki öğrenciler sadece yönergede verilen fiili kullanmaeğiliminde olmuştur. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to compare the short term and long term gains ofTurkish students who received structured input activities (experimental group A) acombination of structured input activities and output practice activities (experimentalgroup B) and the activities in their textbook Focus on Grammar, High IntermediateLevel (control group) to learn English causatives. For this study, 3 classes of 54students at the School of Foreign Languages at Anadolu University participated.Three different instructional packets and a pre test, post-test and delayed tests wereadministrated. The test consisted of three parts: controlled production part,recognition part and free production part. Two days after the pre-test, the students ineach group studied the English causatives for three 45-minute class periods. Then,they were administrated the post test immediately after the treatments and a delayedtest 5 weeks later. The pre-test post-test and delayed test scores of students werecompared between groups through one-way ANOVA.As a result of this study, the following results were obtained:a. In terms of short-term effects, structured input activities are significantlymore effective than the activities in the textbook, Focus on Grammar indeveloping recognition skill. There is no significant difference between them inthe development of production skill in both short and long term. In addition, thedifference observed in the recognition skill in the short term disappeared in thelong term. However, the results of the group who received structured inputactivities was a little higher.b. In terms of both short term and long term effects, structured input activities+ output practice activities is more effective than the activities in the textbook,Focus on Grammar, in the development of production and recognition skills.c. In terms of the development of production skill, receiving structured inputactivities +output practice activities is more effective than receiving onlystructured input activities in the short term but this difference between themdisappears in time. Delayed test scores show that there is not a significantdifference between these two treatments in terms of the development ofproduction, recognition and free production skills. However, the group whoreceived structured input activities +output practice activities scored slightlyhigher than the group who received structured input activities only.d. In terms of free production, the advantage that structured input activities andstructured input activities + output practice activities provide is that thestudents who learned the causative structure through these treatments used avariety of causative verbs (make, have, get, let, help) in their paragraphs,instead of using the verb given in the instruction. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Processing instruction through structured input activities and output practice activities : A study on causative insruction | |
dc.title.alternative | Yapılandırılmış girdi alıştırmaları ve üretim alıştırmaları yoluyla süreç odaklı dil öğretimi: Ettirgen yapının öğretimi üzerine bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151168 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187979 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |