Show simple item record

dc.contributor.advisorOdobaşı, Ferhan
dc.contributor.advisorUzuner, Yıldız
dc.contributor.authorKuzu, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:49Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:49Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329906
dc.description.abstractBu araştırmada oluşturmacı öğrenme yaklaşımı temel alınarak düzenlenen çevrimiçidestekli Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin hazırlık, işlem ve ürünaşamalarındaki içerik, ortam, öğrenci, öğretim elemanı ve değerlendirme boyutlarınınnasıl düzenlendiği, uygulamada karşılaşılan sorunlar ile bunların nasıl giderildiği ileilgili bulgular açıklanmıştır.Bu çalışmada nitel veriler değişik veri kaynaklarından toplanmıştır. Nitel verileraraştırmacı günlüğü, yarı-yapılandırılmış görüşmeler, dersin Web sitesi sayfaları, dersinWeb sitesi kayıtları, foruma gönderilen mesajlar, e-posta mesajları, video kayıtları,Takım Üyelerini Değerlendirme Formu, Takım Çalışması/Proje Değerlendirme Formuve Öğretim Elemanını Değerlendirme Formu'ndan alınmıştır.Bu çalışmadaki verilerin doğruluğu ve geçerliliği için alınan tedbirler şunlardır:⢠Veri toplama ve analizi ile ilgili tüm safhalar detaylı bir şekilde tanımlanmıştır.⢠Araştırmanın başından sonuna kadar önemli olan her şey kaydedilip,raporlaştırılmıştır.⢠Verilerin tanımlanması ve yorumlanmasında nesnel davranılmaya çalışılmış,eğilimler yansıtılmamaya çalışılmıştır.⢠Yeterli veri toplanmıştır.⢠Doğru veri kaynakları kullanılmıştır.⢠Yeterince uzun ve derin bakılmıştır.⢠Gözlemler doğru ve kesin olarak kaydedilmiştir.⢠Veri çeşitlemesi yapılmıştıro Farklı veri tipleri kullanılmıştır.o Farklı veri kaynakları kullanılmıştır.o Veriler farklı zamanlarda toplanmıştır.o Verilerin ve bulguların doğruluğu için farklı araştırmacılarkullanılmıştır.Verilerin güvenirliği birden fazla kişi tarafından değerlendirilmesi ile sağlanmıştır.Verilerin analizinde makro ve mikro betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırmaya ilişkin uygulama Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 2003-2004Öğretim Yılı'nda 15 hafta süre ile gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractThis research concentrates on the problems and issues, and how they are handled withinan online assisted ?Instructional Technologies and Material Development? course. Theapplication, being a constructivist one, considered preparation, process and productionphases of content, medium, student, teacher and evaluation dimensions.This research, being a qualitative one, gathered data from different sources as: diary,semi-structured interviews, Web-Pages and Web-Logs of the course, messages, video-tape recordings, Team Evaluation Forms, Team/Project Evaluation Forms and TeacherEvaluation Forms. The validity of the data was triangulated.The following precautions were taken for the trustworthiness and the validity of the data⢠Data collection and analysis were detailed thoroughly for all the steps.⢠Anything considered important for the research has been recorded and reported.⢠In interpreting and describing the data an objective approach was chosen.⢠Sufficient and correct data were used.⢠A longitudinal approach was followed for the data.⢠Observations are recorded accurately.⢠Data triangulation is usedo Different data types are used.o Different data resources are used.o Data are collected in different times.o Different referees were used for the credibility of the data and findings.The reliability of the data was provided by multiple checking. Macro and microdescriptive analysis method was used for the analysis of the data.The research took place in Anadolu University, Faculty of Education in the academicyear 2003-2004. Taking 20 students of Computer and Instructional TechnologiesDepartment as the sample, the research covered 15 weeks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOluşturmacılığa dayalı çevirimiçi destekli öğretim: Bir eylem araştırması
dc.title.alternativeA coonstructive approach to online assisted instruction: An action research
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151142
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187962
dc.description.pages303
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess