The Effect of explicit listening comprehension strategy training on listening comprehension strategy use and listening proficiency level
dc.contributor.advisor | Tuncel, Rıdvan | |
dc.contributor.author | Odaci, Tülin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:41Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329890 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı dinlediğini anlama açık strateji eğitiminin öğrencilerin dinlemeanlama stratejilerini kullanımını arttırıp arttırmadığını ve dinleme anlama düzeyine etkisiniaraştırmaktır.Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde okuyan 40 hazırlık sınıfı öğrencisibu araştırmaya katılmıştır. Öncelikle problemi belirlemek için öğrenciler yabancı dildedinlerken yaşadıkları zorlukları sözlü ve yazılı belirtmiş ve Dinleme Anlama StratejileriAnketi'ni yanıtlamışlardır. Sonucunda hangi dinleme anlama stratejilerini geliştirmeyeihtiyaç duydukları belirlenmiştir.Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda dinlediğini anlama stratejileri eğitimiplanlanmıştır. Aynı dinleme anlama düzeyine sahip olduklarından emin olmak için Toefldinleme sınavı verilmiştir. 20 kişilik deney grubu 7 hafta süresince dinleme anlama açıkstrateji eğitimi almıştır. Kontrol grubu dinleme anlama örtülü strateji eğitimi almıştır. Her ikigruba çalışmanın sonunda da çalışmanın başında verilen 13 dinleme stratejisini sorgulayaniiiDinleme Anlama Stratejileri Anketi ve TOEFL Dinleme Anlama sınavı verilmiştir vesonuçları karşılaştırılmıştır.LCSI sonuçlarına göre, çalışmanın başında iki grup da aralarında anlamlı fark olmadandinleme anlama stratejilerini bazen kullanmaktadırlar. Ancak, dinleme anlama açık stratejieğitiminden sonra deney grubunun kontrol grubundan daha çok strateji kullandığı ortayaçıkmıştır.Her stratejinin ortalama kullanım sıklığı da karşılaştırılmıştır. Sonuçlara göre deneygrubu çıkarım, çeviri, tahmin, duygularının farkına varma, not alma, anladığını değerlendirmeve anladığını gözlemleme stratejilerini dinleme anlama direk strateji eğitiminden sonra dahaçok kullanmaktadırlar. Kontrol grubunda ise örtülü dinleme anlama eğitimi öncesinde vesonrasında dinleme anlama strateji kullanım sıklıklarında anlamlı bir değişiklikbulunmamıştır. Sadece not alma stratejisi kullanımında gelişme vardır.Öğrencilere eğitim öncesi ve sonrasında verilen Toefl dinleme anlama sınavısonuçlarına göre, başlangıçta iki grup arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktaydı. Ancakuygulama sonucunda deney grubu istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde kontrol grubundandaha yüksek sonuçlar elde etmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of the present study was to find out whether explicit listeningcomprehension strategy training increases learners? use of listening comprehensionstrategies and whether it affects students? listening comprehension proficiency level.40 prep students at Osmangazi University in Foreign Languages Departmentparticipated in this study. Firstly, in order to determine the problem, the students statedtheir problems in listening comprehension through oral and written reports. ListeningComprehension Strategy Inventory (LCSI) was also given. As a result, what listeningcomprehension strategies the students needed to develop were determined.Listening comprehension strategy training was planned in line with their needs.A TOEFL Listening exam was administered so as to make sure that students?proficiency levels were the same at the beginning of the study. The experimental groupof 20 students received listening comprehension strategy training explicitly and thecontrol group implicitly for seven weeks. Both groups were also given the ListeningvComprehension Strategy Inventory (LCSI) enquiring 13 listening comprehensionstrategies and a Toefl listening test at the end of the study. The results of both werecompared with the control group?s.The results of LCSI revealed that at the beginning of the study, both groups usedthe listening comprehension strategies in the ?sometimes used? range with nosignificant difference between them. However, after the explicit listeningcomprehension strategy training, it was seen that the experimental group used morestrategies than the control group.The mean frequencies of each strategy were also compared. The results showedthat experimental group used inferencing, translation, prediction, listening to your body,note-taking, comprehension evaluation and comprehension monitoring strategies morethan they did before the explicit listening comprehension strategy training. However, nosignificant difference was found in the use of elaboration, real time assessment, directedattention, reconstruction, arranging and planning for one?s learning and asking forclarification strategies. On the other hand, the control group used the listeningcomprehension strategies equally before and after the training with no significantdifference between them. Only note-taking strategy was used more effectively.The results of the Toefl listening comprehension test revealed that after thelistening comprehension strategy training, experimental group had a significantly higherlevel of listening proficiency than the control group. However, at the beginning of thestudy there was no significant difference between two groups. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The Effect of explicit listening comprehension strategy training on listening comprehension strategy use and listening proficiency level | |
dc.title.alternative | Açık dinleme anlama stratejileri eğitiminin strateji kullanımı ve dinleme anlama düzeyi üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-16 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151199 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187993 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |