dc.contributor.advisor | Selvi, Kıymet | |
dc.contributor.author | Sökmen, İlke | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:36Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329879 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜNG L ZCE ÖĞRETMENLER N N STRATEJ ÖĞRET MLE LG L NANÇLARIlke SÖKMENEğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretim) Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri EnstitüsüAralık 2006Danışman: Y. Doç. Dr. Kıymet SELVYabancı dille eğitim veren ya da yoğun yabancı dil eğitimi uygulayan Anadolu liselerive özel okullar ile üniversiteler dışındaki okulları bitirenlerin, uzun yıllar ngilizceeğitimi almalarına karşın bu dili etkin biçimde kullanamadıkları gözlenmektedir. Bununnedenlerinden biri, öğrencilerin nasıl çalışacaklarını, çalışırken ya da öğrenirkenöğrenme stratejilerinden nasıl yararlanacaklarını bilmemeleridir. Okullarda tümöğrenmelerde olduğu gibi yabancı dil öğrenmede de öğrencilerin öğrenmestratejilerinden yararlanabilmeleri için çeşitli öğrenme stratejilerini öğrenmeleri veonları etkili bir biçimde uygulayabilmeleri gereklidir. Bu da öğrenme stratejilerininokullarda öğretmenler tarafından öğretimi ile olanaklıdır. Ancak, bunun da etkilibiçimde gerçekleştirilmesinde öğretmenlerin öğrenme stratejileri ve onların öğretimi ileilgili yeterli bilgiye sahip olmalarının ve daha da önemlisi bunların yararlılığınainanmalarının büyük payı vardır.Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarıyla liselerde görev yapan ngilizceöğretmenlerinin öğrenme stratejilerinin öğretimine ilişkin inançlarının belirlenmesidir.Araştırmanın çalışma evrenini 2005-2006 öğretim yılında Eskişehir il merkezindekiilköğretim okullarıyla liselerde görev yapan ngilizce öğretmenleri oluşturmuştur.Araştırma, evrenden örneklem alma yoluna gidilmeyerek 183 ngilizce öğretmeniüzerinde gerçekleştirilmiştir. Tarama modelindeki bu araştırmanın verileri,?Öğretmenlerin Strateji Öğretimine lişkin nançları Envanteri? aracılığı iletoplanmıştır. Envanter, öğretmenlerin strateji öğretimine olan inançları ile stratejiler vestrateji öğretimiyle ilgili deneyimlerini belirlemeye dönük 52 maddeyi kapsamaktadır.Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde ve yorumlanmasında, sayı veyüzdelikler ile aritmetik ortalama ve t testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesindeSPSS 10.00 (Statistical Package for the Social Sciences) bilgisayar paket programındanyararlanılmıştır.Araştırma sonunda, ngilizce öğretmenlerinin çoğunlukla öğrenme stratejileri veöğretimi ile ilgili bilgilere kitap okuyarak ya da video izleyerek sahip oldukları, ayrıcastratejiler ve öğretimi konusunda, öğrenim gördükleri öğretmen eğitimi programlarındabir ders bölümü ya da bir bütün ders kapsamında eğitim aldıkları anlaşılmıştır. Ayrıca,ngilizce öğretmenlerinin strateji öğretimine ilişkin inanç düzeylerinin ?orta? olduğu veinanç düzeylerinin cinsiyetlerine, meslekteki hizmet sürelerine, mezun oldukları okultürlerine ve görev yaptıkları okul türlerine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öteyandan, strateji öğretimi yaptığını belirten ngilizce öğretmenlerinin, öğrenmestratejilerinin öğrencilere öğretimi ile öğrencilerin ngilizceyi daha etkili biçimdeçalıştıklarını ve ngilizce dersine olan ilgi ve isteklerinin arttığını belirttiklerigörülmüştür. Yine öğretmenlerin, strateji öğretiminin derste zaman alıcı olduğunu veöğrencilerin strateji öğrenmeye direnç gösterdiklerini belirttikleri anlaşılmıştır. Bununlabirlikte, strateji öğretimi ile sınıfta etkin öğrenmenin daha çok sağlandığını veöğrencilerin ngilizce öğrenme sürelerinin arttığını belirttikleri görülmüştür. Son olarak,araştırmada, ngilizce öğretmenlerinin hizmetiçinde öğrenme stratejileri ve öğretimialanında yetiştirilmelerinde görev yapan eğitici öğretmenlerin çok büyük bir bölümününstrateji öğretimiyle ilgili eğiticilikte 4 yıl ve üstünde bir deneyime sahip olduğu vetümünün de strateji öğretimi yaptığı, ayrıca bu eğitici öğretmenlerin yarısından çoğunundil öğrenme stratejileri ve strateji öğretimi ile ilgili bilgilerinin orta düzeyde olduğubelirlenmiştir.Bu sonuçlara dayalı olarak, ilköğretim okulları ile liselerde görev yapan ngilizceöğretmenlerinin öğrenme stratejilerinin öğretimine ilişkin inançlarının orta düzeydeolduğu, bunun da okullarda etkili bir strateji öğretimi için yeterli olmadığı yargısınaulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTENGLISH TEACHERS?BELIEFS OF STRATEGY INSTRUCTIONlke SÖKMENAnadolu University Graduate School of Educational SciencesDepartment of Educational Sciences Curriculum and Instruction ProgramDecember 2006Supervisor: Asst.Prof. Kıymet SELVIt is evident that learners who have not undergone some intensive foreign languagelearning programs such as foreign language medium schools at secondary or highereducation level cannot use the language efficiently and effectively though they havetaken the regular English courses throughout their school life. One major cause to thelearning problem of foreign language is that students? not knowing how to use learningstrategies or how to study. As in any learning situation in schools, students should alsobe taught how to learn learning strategies; therefore they may well make use of learningstrategies while learning a foreign language. Only when teachers in schools have taughttheir students learning strategies, will students be able to use learning strategies.However, to accomplish this, teachers, as a prerequisite, should believe in the use oflearning strategies and then they might undergo a training with regards to what learningstrategies are and how they are taught.The purpose of this survey is to determine the beliefs of teachers of English as a foreignlanguage, who work in primary and secondary schools, with regards to teachinglearning strategies.The study was conducted with 183 teachers of English as a foreign language who haveworked in primary and secondary schools in 2005-2006 school year in Eskişehir. Thedata of this survey were collected through ?The Inventory of Teachers Beliefs ofStrategy Instruction?. The inventory includes 52 items with regards to teachers? beliefsof strategy instruction, strategies and strategy instruction. In the analysis process of thedata which were gathered in the research, frequency distribution, percentagedistribution, arithmetic mean, and t test were used as the statistical techniques and theanalysis was achieved via the SPSS 10.00 (Statistical Package for the Social Sciences)package computer program.The results of the study showed that teachers of English as a foreign language learnedlearning strategies and teaching learning strategies through reading or viewing videos.Besides, it is understood that they took a course whose entire subject throughout thesemester was strategies or strategy instruction or the instruction was covered as a part ofthe course in their teacher training program. In addition, the belief level of teachers ofEnglish as a foreign language with regards to strategy instruction was determined to be?medium? and it is found that the belief level did not differentiate according to sex,period of service, kind of school graduated, kind of school serviced. On the other hand,it is determined that teachers of English as a foreign language who have tried strategyinstruction in some instructional contexts have seen their students studied English moreefficiently and their motivation in learning English has increased. However, it isunderstood that strategy instruction takes time and students resist from learningstrategies. In addition, it is found that students learned more actively and their languagelearning periods expanded thanks to strategy instruction. Lastly, it is understood that agreater portion of teacher trainers who work in in-service trainings specifically forteaching teachers learning strategies and teaching learning strategies have 4 or moreyears of experience in strategy instruction and that all of them teach strategies.Moreover, it is found that more than half of these teacher trainers have medium level ofknowledge in language learning strategies and teaching learning strategies.As a result, the teachers of English as a foreign language who work in primary andsecondary schools have medium level of belief with regards to teaching learningstrategies, and it can be said that this level is not adequate for an efficient and effectivestrategy instruction in schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | İngilizce öğretmenlerinin strateji öğretimi ile ilgili inançları | |
dc.title.alternative | English teachers' beliefs for strategy instruction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 169348 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191910 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |