Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Handan Kopkallı
dc.contributor.authorDurmuş, Abdulkadir
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:35Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:35Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329876
dc.description.abstractYÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜANADOLU ÜN VERS TES NG L ZCE OKUTMANLARININ OTONOMÖĞRENME ALGILAMALARIAbdulkadir DURMUŞngiliz Dili Eğitimi Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2006Danışman: Doç. Dr. Handan KOPKALLI YAVUZBu çalışma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel YabancıDiller Bölümü'nde 2003 yılında gerçekleştirilen müfredat yenileme projesi kapsamındaprograma dahil edilen öğrenen bağımsızlığı ile ilgili olarak, bölümde görev yapanngilizce okutmanlarının öğrenen bağımsızlığı algılamalarını araştırmak amacıylayapılmıştır.Bu amaca ulaşmak için Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek OkuluTemel Yabancı Diller Bölümü'nde görev yapan 108 ngilizce okutmanının katılımıylabir anket çalışması yapılmıştır. Katılımcılardan kendilerine verilen anketteki sorularıcevaplandırmaları ve her soru için vermiş oldukları cevabın gerekçesini belirtmeleriistenmiştir.Veriler sıklık ve yüzdelik değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Çalışmanınsonuçlarına göre, katılımcıların çoğunluğu, uzun dönem ders hedef ve amaçları; dersiçerik görevleri; işitsel-görsel araçlar ve realia seçimi; ders işleme hızı; öğrenmegörevleri; materyal kullanımı; ödev etkinlik türleri; disiplin sorunları; nitelik, tür vesıklık bakımından ödev görevleri; ve okuma parçası, işitsel-görsel materyaller verealiadan ne öğrenileceğine karar vermeyi kapsayan 15 sınıf içi deneyim alanındaotonom öğrenme konusunda öğrencilerle işbirliği ve uzlaşma gerekliliğini ifadeetmişlerdir. Kısa dönem ders hedef ve amaçları; ders içerik konuları; bireysel, eşli,grup çalışması; sınıf etkinlik türleri; sınıftaki sıraların konumu; öğrencilerin sıralarayerleştirilmesi; yapılan işin, alınan notların ve devamsızlık kaydının tutulması;öğrencilerin sınıf içi görevlere yönelik görüş belirtebilmeleri; öğrenme süreçleri;haftalık, aylık ve yıllık olarak öğrencilerin kendilerini değerlendirebilmeleri gibi 14alanda öğrenen bağımsızlığını desteklediklerine dair görüş belirtmişlerdir. Ders kitabıseçimi; ders zaman ve yerini kapsayan 3 alanda da öğrenen bağımsızlığına karşıolduklarını ifade etmişlerdir. Çalışmada bu sonuçlar ışığında okutmanların otonomöğrenmeye ilişkin algılamaları konusunda bazı önerilerde de bulunulmuştur.
dc.description.abstractM.A. THESIS ABSTRACTEFL INSTRUCTORS? PERCEPTIONS ON LEARNER AUTONOMY ATANADOLU UNIVERSITYAbdulkadir DURMUŞEnglish Language Teaching ProgramAnadolu University Institute of Educational Sciences, September 2006Advisor: Assoc. Prof. Dr. Handan KOPKALLI YAVUZThe present study was conducted at Anadolu University School of ForeignLanguages Basic Languages Department to investigate the EFL instructors? perceptionson learner autonomy. Learner autonomy was included in the curriculum after thecurriculum renewal project which was started in 2003.To determine the EFL instructors? perceptions on learner autonomy, 108 EFLinstructors were given a questionnaire. The participants were asked to answer thequestions in the questionnaire and state their reasons for their answers for eachquestion.The data were analysed by calculating frequencies and percentages. Results of thestudy revealed that among 32 areas of classroom experience, majority of instructorswere in favour of collaboration and negotiation with students in terms of learnerautonomy by answering partly in the questionnaire in the following 15 areas ofclassroom experience: determining long-term course objectives, tasks of course content,selection of audio-visual aids (AVA) and realia, pace of the lesson, learning tasks, useof materials and type of homework activities, discipline matters, quantity, type andfrequency of homework tasks, and what is to be learned from texts, AVA, and realia.For the 14 areas including short-term course objectives, topics of course content,individual/pair/group work and type of class activities, position of desks and seating ofstudents, record keeping of work done and marks gained and attendance, learnerexplanations on classroom tasks, learning procedures, and weekly, monthly and annualassessment of learners, they expressed their support for learner autonomy. For 3 areasincluding textbook selection and time and place of the lesson, they expressed theirresistance to learner autonomy. Moreover, the study includes some suggestions in termsof the perceptions of EFL teachers on learner autonomy based on the outcomes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleEFL instructors` perceptions on learner autonomy at Anadolu University
dc.title.alternativeAnadolu Üniversitesi İngilizce okutmanlarının otonom öğrenme algılamaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid169342
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191906
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess