dc.contributor.advisor | Kuzu, Türkan | |
dc.contributor.author | Kubilay, Nihal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:33Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329873 | |
dc.description.abstract | Genel eğitim sistemlerinde, yabancı dil öğretiminde dört temel dilsel becerininbirlikte ve birbirleri ile eşgüdümlü bir biçimde geliştirilmesi, hedef dilinöğrenene en sağlıklı biçimde kazandırılması açısından önemli bir konudur.Dil edinim kuramlarından hareketle dilsel becerilerin sıralanması; dinleme,konuşma, okuma ve yazma şeklinde kabul görmektedir. Yazma becerisininbu sıralama içerisinde son sırada yer alıyor oluşu, çoğu kez yazmabecerisinin geliştirilmesinin geri plana itilmesi ve yabancı dil öğreticileriarasında bu becerinin geliştirilmesinin göz ardı edilmesi gibi yanlış sonuçlardoğurabilmektedir.Yabancı dil öğretiminde ortaya çıkması olası bu tür sorunların; öğretici,öğrenci, amaç-araç, yöntem, ortam gibi olgular ile çok yönlü tartışılarakçözüme kavuşturulması gerekmektedir.Yabancı dil öğretiminde kullanılan en önemli araç kuşkusuz ders kitaplarıdır.Yabancı dil öğretiminin esas ilkesi dört temel dilsel beceriyi geliştirmekolduğuna göre, ders kitaplarının da bu yönde yapılandırılmış olmasıgerekmektedir.Araştırmamızda, yazma becerisinin öğrenme-öğretme sürecinde sahipolduğu yer ve bu becerinin geliştirilmesinin öğrenen açısından gerekliliğikonuları irdelenmiştir.Yazma edimi salt bir bildirişim aracı değil, aynı zamanda bireyi psiko-sosyalaçıdan besleyen üst düzey bir zihinsel etkinlik olarak kabul edilmektedir.Birey yazarak, kendini ifade etmeye çalışır, ve diğer insanları tanıma veyazılanları okuyup, inceleyerek sorgulama olanağı bulabilmektedir.Yapmış olduğumuz çalışmada yazma becerisinin geliştirilmesinin önemiüzerinde durulurken yazma edimi üst düzey bir etkinlik olarak kabul edilip,onun salt bir bildirişim aracı olmayıp, bireyin yaratıcılığını geliştiren, onu çokyönlü etkileyebilen bir edim olduğu gerçeğinden hareket edilmiştir. Aynızamanda yazma edimini önemli kılan sosyal, ekonomik ve iletişimselnedenler de tartışmaya dahil edilmiştir.Bunun dışında tezin esas amacını engellemeyecek bir şekilde; ?yabancı dilintarihsel gelişimi?, ?Almanca öğretiminin önemi?, ?Ders kitabının önemi? gibikonular da tartışmaya açılmıştır.Örneklem olarak Almanca öğretiminde kullanılan ?Genial Arbeitsbuch A2?ders kitabı yazma becerilerine yönelik etkinlikler bağlamında araştırılarak,yazma becerisinin ilgili ders kitabında ne ölçüde geliştirildiği araştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | In general education systems, to be able to improve four basic languageskills in foreign language teaching together and coordinated with each otheris an important subject in terms of being acquired the target language truly bythe learner.By looking at the language acquisition theories, the classification of languageskills is accepted as listening, speaking, reading and writing, respectively.That writing skill takes place at the end of this classification may causeincorrect results such as not taking into consideration of improving this skillamong the foreign language teachers and most times, neglecting ofimproving writing skill.These sorts of problems which are likely to arise in foreign language teachingrequire to be reached to a solution by being discussed with the facts such asteacher, learner, objective-tool, method and environment multi-dimensionally.The most prominent tool which is used in foreign language teaching is, nodoubt, course books. Since the basic principle of foreign language teaching isto improve four basic language skills, course books should be configured inthis way, too.In this research, the place which writing skill has had in teaching-learningprocess and the necessity to improvement of this skill in terms of the learnerhave been studied.Writing action is accepted as not only a communication tool, but also a high-level mental activity which support the individual psycho-socially.In this study, while it has been focused on the importance of improving thewriting skill, at the same time, these definitions have been used.Furthermore, social, economic and communicational reasons which make thewriting action prominent are included.Additionally, by not preventing the main objective of the thesis, subjects as?the historical development of foreign language?, ?the importance of teachingGerman?, ?the importance of course book? have been opened to discussion.As Selected part to investigate, ?Genial Arbeitsbuch A2? which is used inGerman teaching has been accepted and the question in what extent writingskill has been improved in related course book has been examined bystudying the course book in the context of the activities intended for writingskills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Genial 2 Arbeitsbuch ders kitabının yazma becerilerine yönelik etkinlikler bağlamında incelenmesi | |
dc.title.alternative | A study about `genial 2 workbook` in the context of the activities intended on writing skill | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 188348 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205761 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |