Show simple item record

dc.contributor.advisorOdabaşı, H. Ferhan
dc.contributor.authorÜnlü, Osman Nuri
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:32Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:32Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329871
dc.description.abstractBu arastırma ile Milli Egitim Bakanlıgı'na baglı ilkögretim ve ortaögretim okullarındagörev yapan psikolojik danısmanların bilgisayar kullanım yeterlikleri belirlenmeyeçalısılmıstır. Okullarda çalısan psikolojik danısmanların bilgisayar kullanım yeterlikleri;yas, cinsiyet, kıdem ve egitim durumu degiskenlerine göre incelenmistir.Arastırmada kullanılan veriler, 2004-2005 egitim-ögretim yılında Eskisehir ilmerkezindeki ilkögretim ve ortaögretim okullarında çalısmakta olan psikolojikdanısmanlara uygulanan anket ile toplanmıstır. Anket arastırmacı tarafındangelistirilmis olup bilgisayar kullanımına iliskin 8 yeterlik alanında 52 maddedenolusmaktadır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde yüzde (%) ve frekans (f), t-testi vetek faktörlü varyans analizi kullanılmıstır.Arastırmadan elde edilen bulgulara göre, erkek psikolojik danısmanların bilgisayaryeterlikleri kadın psikolojik danısmanlara göre daha yüksek oldugu saptanmıstır.Bilgisayar kullanımına iliskin ankette yer alan 8 alt boyuta bakıldıgında psikolojikdanısmanların bilgisayar yeterliklerinin en düsük oldugu alt boyutun internet kullanımıalt boyutu oldugu saptanmıstır. Mesleki kıdemi 6-10 yıl olan psikolojik danısmanlarınbilgisayar kullanım yeterligi diger kıdem gruplarına (0-6 yıl, özellikle 16-20 yıl ve 21yıl ve üstü) sahip psikolojik danısmanlara göre daha yüksek oldugu saptanmıstır.Lisansüstü egitime sahip okul psikolojik danısmanlarının lisans mezunu olanlara görebilgisayar kullanımında daha yeterli oldugu saptanmıstır.
dc.description.abstractThis study tried the research the competence level of adviser teachers working atprimary and secondary schools on using computer. The competence level of adviserteachers on using computer depends on age, gender, competence and educationparameters.The data was collected by a survey aplied on the adviser teachers of primary andsecondary schools in Eskisehir in 2004-2005 academic year. The survey is improved bythe researcher and formed in 52 items on 8 competence fields about computer using.The data was analysed according to the percentage and frequency tables, t-test and OneWay Anova.According to the data obtained by the research is show that male school adviserteachers? competence is higher than female school adviser teachers. When searchingthrough the survey about using computer; the lowest competence is about using internetamong included 8 underlines about school adviser teacher?s competence. It wasdetermined that the competence level of school adviser teachers who are working 0-6years, 16-20 years and over 21 years on using computer is lower than the school adviserteachers who are working just 6-10 years on using computer. It was determined that thecompetence level of school adviser teachers who have licence on using computer islower than the school adviser teachers who have postgraduate on using computer.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda çalışan psikolojik danışmanların bilgisayar kullanım yeterlikleri
dc.title.alternativeThe competence level of adviser teachers working at primary and secondary schools on using computer
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmConsultants
dc.subject.ytmConsulting
dc.subject.ytmPsychological consulting
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmComputer usage
dc.identifier.yokid9000615
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257119
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess