Show simple item record

dc.contributor.advisorVuran, Sezgin
dc.contributor.authorToper, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:29Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:29Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329864
dc.description.abstractBu arastırmada hafif derecede zihinsel yetersizligi olan ögrencilere renkleri söylemebecerisinin ögretiminde eszamanlı ipucuyla ögretimin etkiligi arastırılmıstır. Arastırmayayasları 5-7 arasında degisen üç çocuk katılmıstır. Arastırma tek-denekli arastırmamodellerinden yoklama evreli davranıslar arası çoklu yoklama modeli kullanılarakdesenlenmis ve deneklerle replike edilmistir. Arastırmada çoklu örnekler yaklasımıkullanılarak araç-gereçler arası genellemenin saglanması amacıyla genellemenin ögretimiamaçlanmıs ve ögretimi yapılan renk isimlerinin yazılıslarını tanıma becerisi deneklerehedeflenmeyen bilgi olarak sunulmustur. Arastırmanın izleme oturumları ögretim bittikten 5,10 ve 15 gün sonra düzenlenmistir. Arastırmanın bulguları eszamanlı ipucuyla ögretimin üçdenekten ikisinde renkleri söyleme becerisinin ögretiminde etkili oldugunu göstermektedir.Yine üç denekten ikisinde araç-gereçler arası genellemenin saglandıgı görülmektedir.Deneklerden birinde becerinin ögretim bittikten 5, 10 ve 15 gün sonra kalıcılıgını korudugugörülmüstür. Arastırmaya katılan deneklerin tümü hedeflenmeyen bilgiyi kazanamamıslardır
dc.description.abstractThis study was desingned to examine the effective of simultaneous prompting on teaching thecolours by saying to children with mild mental reterdation. There were three child participatedto study who ages between 5-7. The experimental design of the study multiple probe designwith probe condition across three behaviour and replicated across students. In this study,generalization effects of simultaneous prompting procedure were tested generalization acrossmaterials and skill of the definition of the colours? name was written was presented forinstructive feedback. Also maintenance session were conducted 5, 10 and 15 days after theinstruction had stopped. The findings of this study, showed that simultaneous prompting waseffective instuctional procedure on teaching colours by saying to two child with mild mentaldisabilities. These two child generalizationed the skill to different materials. It also wasevident that simultaneous prompting was effective on maintenance only one of the subjects.No subject was learned the Inctructive feedback stimuli.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHafif derecede zihinsel yetersizliği olan öğrencilere renkleri söyleme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of simultaneous prompting on teaching colours by saying to children with mild mental disabilities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmClue
dc.subject.ytmSimultaneous prompting procedure
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.identifier.yokid9001171
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257118
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineZihin Engelliler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess